Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu gäller det att vara på hugget...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-19 23:46

När jag nu ändå håller på har jag en sak till.

I början av juli upptäckte jag att reglerna ej uppdateras avseende bla antal inlägg för titlar. Ingen stor affär, men jag tänkte jag skulle testa att skicka upptäckten till admin som privat meddelande. Sagt och gjort. Dessvärre tror jag inte admin upptäckt det privata meddelandet som verkar bara synas i "min profil", vilket ju verkar mindre genomtänkt. Så nu för jag fram det här istället:

Uppdatera reglerna

Men det mest intressanta är hur dom här "privata meddelandena" funkar. Hur är det tänkt att man som medlem ska få reda på det UTAN att gå in i "min profil"?

När du registrerar dig är standardinställningen för emailupplysning vid nya meddelande påkopplad. Om du alltså inte själv har kopplat ur den funktionen får du ett email när någon skickar ett privat meddelande till dig.

[ 20 Juli 2002, 01:23: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-22 10:22

Jo det har jag sett, men vad jag gjorde var att skicka ett privat meddelande och se om jag fick någon respons. Det fick jag inte. Det kan ju bero på att personen i fråga (martin) kanske har en gammal e-postadress som inte är aktuell längre eller av annat skäl.

Det borde därför vara bättre med en markering när man är inne så man ser privata meddelanden precis som framförts i annan senare tråd.

Jag drunknar i epost ifrån medlemmar på forumen jag driver - ska ta en seriös genomgång och fördela ansvaret på andra medlemmar/guru:s snarast.

Får nog 20 mail om dagen när det inte är något speciellt som driftstopp. Då ramlar det in fler...

Det är alltså utanför min vanliga epost och jobbmail - som är högre prioritering på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-22 11:01

Det kan jag tänka mig

Har själv 6 olika e-postkonton som genererar ett och annat meddelande.

Det var ju inte så att det var speciellt bråttom eller viktigt så, däremot tycker jag det vore bra att se om man fått några privata meddelanden när man ändå loggar in på 99mac.

Det finns ett hack för UBB som fixar det, vi kollar på det - men lovar inget (vissa hack kan förstöra).

1
Bevaka tråden