Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motsvarande Detour för Intel Mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-07-24 12:02

Tja!

Hittar inget motsvarande på ämnet.

Skulle behöva något program med samma funktionalitet som Detour fast för Intel. SoundSource löser inte problemet.

Målet är att jag ska ha en separat sub-bas ansluten till en iMac. Vill inte ha någon annan hårdvara - alltså bara iMacens inbyggda högtalare plus lite extra bas. Absolut bäst är givetvis om man kan styra så det enbart blir diskanter och mellanregister på iMacens högtalare - minns inte om man kunde det i Detour. Tips mottages tacksamt.

Tack på förhand!

/ Warzaw

  • Oregistrerad
  • 2007-07-25 16:09

Ingen aning om vad det är för program. enklast är väl att inte använda dom inbyggda högtalarna o köpa en separat sub + högtalare?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-07-31 11:57
Ursprungligen av studiox:

Ingen aning om vad det är för program. enklast är väl att inte använda dom inbyggda högtalarna o köpa en separat sub + högtalare?

Tack för svaret.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 19:53

Jag räds uppgraderingen till en intel iMac som kommer snart. Hur skall jag klara mig utan Detour?!?

Jag har sett liknande, men där man enbart kan byta alla ljudkällor på samma gång.
Jag vill ju skicka iTunes till Stereon (optisk) och webläsare och liknande till till min M-Audio Fast Track (USB).

Snälla, är det någon som vet något liknande program för Intel-macar? Jag är villig att betala ännu en gång.

Senast redigerat 2007-08-01 21:08

Vad jag har letat efter i snart ett år är nåt litet program som gör att man kan välja mellan att få ut ljudet (allt ljud eller valda delar spelar ingen större roll) ur datorhögtalarna eller genom hörlursuttaget oberoende av om det sitter något i hörlursuttaget.

Problemet är att jag har en sladd gående från hörlursuttaget till stereon i rummet intill, så när jag lyssnar på musik vill jag att ljudet ska gå ut där. När jag däremot tittar på tv i datorn så vill jag få ut ljudet ur högtalarna i datorn.
Som det är nu måste jag dra ur/sätta i sladden ur hörlursuttaget för att växla. Funkar, men jag vill ju hellre styra det utan att behöva göra det.

Maskinen i fråga är en iMac 20" c2d förra versionen (är det 2,16 GHz?)

1
Bevaka tråden