Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestanda på nya MacMini?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-09-17 12:18

Hej

Står i startgroparna att slå till på en ny MacMini i oktober när Leopard släpps, då jag inte har haft Mac innan så är jag intresserad av lite erfarenheter från er som har MacMini.

Ni kan ju inte sia om hur Leopard kommer att funka men om man tar en 2 GhZ MacMini med minst 1 GB minne (Standard) o kanske trycker i 1 GB till hur är då denna lilla maskin att jobba på?

Jag tänker främst ha som en snabbstartande maskin att surfa, maila och lite musik. Kanske även har lite widgets på. Får man en massa "Badbollar" eller är det smidigt? Flyter det på?

Kommer att behålla Pc:n bredvid så spel är det inte tal om på Mac:en.

Tacksam för svar från folk med riktig erfarenhet från MacMini användade.

Ps. kommer Leopard att sänka MacMini med sitt grafiskt snygga (o krävande?) Gui eller är det bara PC misstankar..??

MVH en som gärna switchar....:D

Hej!
Jag köpte en mac mini för en månad sedan ungefär och hittils har den klarat allt superbra kör den kopplad till tvn och den känns riktigt snabb även med endast 1gb minne.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-17 16:29

Mac Minins grafikkort hanterar alla krav OS X Leopard ställer vad jag vet. Det är inte som Vista som kräver enorma resurser för väldigt lite.

Badbollar får du när det är för lite RAM i datorn eller när den väntar på någon enhet, det kommer inte hända sålänge du undviker Rosetta(PowerPC-emulatorn)

Jag köpte min Mac Mini precis innan nya kom. Den har bara 1 gb minne, och iofs kör jag bara Tiger på den, men det mesta flyter på toppen. Dock har jag oftast bara några megabyte minne kvar på ramet (just nu har jag faktiskt 158 mb kvar) och den swappar lite då och då, men det skulle jag inte märka om jag inte höll utkik efter det.

Mac Minin är ju också väldigt tyst och fin, fläkten snurrar oftast på i runt 1500 rpm ljudlöst.

Fick min mini igår!
full med minne och den känns väldigt snabb!

Jag kör med en gammal G4 1.5Ghz 1GB-ram. Fungerar utmärkt till mail, surfande, musik, film, widgets, ordbehandling etc. Upplever aldrig att den är slö

1
Bevaka tråden