Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmproblem 24''!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kolla upp dessa trådar INNAN du beställer en 24'' !

Själv har jag avbeställt

OM jag säger igen. OM MÅNGA gjorde detsamma SÅ SKULLE Apple "behöva" tänka om

Omkring 20 000 :- för en dator med dessa egenskaper på skärmen, NEJ TACK !!

Dags att sälja sina aktier i Apple

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1082181&tstart=15

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1094556&tstart=15

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1093045&tstart=15

  • Medlem
  • 2007-09-17 10:28

Jag har avstått nya iMac av bland annat detta skäl, åtminstone tills veidare. Kommer det en lösning och kanske bättre skärmlösning (utan blankt glas) så kanske jag skaffar en. Fin dator med potential även för den färgkritiske fotografen MEN så strular man till det, sååå dumt. ELLER såååå smart Skall du ha motsvarande prestanda och en fritstående skäm blir det dyrare.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-17 21:37

Synd om er ni vet inte vad ni missar ! Min nya 24" är bara så oootroligt snygg )))))

  • Medlem
  • 2007-09-17 22:10

jag VET vad jag missar och inte missar. Jag missar en helt fantastisk dator, frånsett skärmen. Har arbetat vid den flera timmar och vet vad den går för och vad dess problem är. För mig personligen lämnar skärmen en del att önska vad gäller färgkritiskt arbete. Men i övrigt är det ju en dröm.

jag antar att diskussionen fortsatt på ovanstående länkar.. men jag postar här också.

köpte en underbart fin iMac 24" 2.4GHz idag på Apple Store Regent Street i london.
Jag älskar denna maskinen, men dessvärre har jag _exakt_ de problemen som folk pratar om.. kolla..

Tack och lov så har inte jag det problemet med min 24" iMac.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-23 22:02

Min nya 24"are har inge som helst problem det heller.

Jag måste bara lägga mig I och säga att min iMac har heller inga skärmproblem, tyvärr kommer ju bara de med problem fram så debatten blir kanske en aning skev. För jag tror nog att de flesta har en iMac utan skärmfel.
Men eftersom många reagerat så borde ju Apple göra något åt saken...

Min iMac 24" levererades idag och är oxo felfri (såvitt jag sett hittills)

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-09-24 23:51

Jag väntar på min tredje iMac nu, dom två första har haft det problemet

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-25 00:34

Min var också felfri

Fick min igår. Inga fel på skärmen såvitt jag kan se. Helt underbar dator!!! Min första Mac så man är lite vilse men det blir nog bättre

Så om man beställer från Apple Store och upptäcker att ens 24" har dålig skärm (döda pixlar, skev belysning osv.) är det alltså inga problem att skicka tillbaka den? Tänkte om Apple är tjuriga och svårövertalade eller ej...

Ignorera mitt tidigare inlägg. Efter noggrannare kontroll var min skärm inte alls bra. Alldeles för ljus på vänster sida. Fick en ny. Samma problem där. Skickat tillbaka båda för gott. Synd.

oskarrr>> Hade inga som helst problem med Apple. Dom var väldigt förstående.

Ursprungligen av nikonnicke:

oskarrr>> Hade inga som helst problem med Apple. Dom var väldigt förstående.

OK! Det låter ju bra i alla fall. Även fast det måste vara mycket störande att behöva vänta på en ny ... (och en ny och en ny och en ny, om man har otur )

En fråga... - - jag har fått ett grönt streck på min skärm... fattar inte .. bara kom från ovan.
Har varken fått ett slag eller någon yttre Vad kan ha hänt.. !!
Köpte den för 2,5 månad sedan..

Mvh
Briston

1
Bevaka tråden