Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-14 00:17

iPod touch finns i flera Apple Store-butiker runt om i USA, nu!

http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=1211

Ursprungligen av Legolas:

iPod touch finns i flera Apple Store-butiker runt om i USA, nu!

http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=1211

Ja, jag såg just det på MacRumors, mycket intressant. Läs mer här för länkar till uppackningsbilder mm: iPod Touch Arrives at Apple Stores (Unboxing Photos)

Detta var värt en egen tråd tyckte jag, så jag flyttade inläggen hit från den här tråden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-14 10:18

Finns det en liten chans att den kommer hit tidigare än 28:e?:)

Ursprungligen av Luken:

Finns det en liten chans att den kommer hit tidigare än 28:e?:)

Bra fråga. Apple Store på nätet, både i USA och Sverige, säger fortfarande: "Ships: By September 28th"

  • Medlem
  • 2007-09-14 14:21

någon som har sätt om hur många som skeppats ut och om det finns någon chans för en släkting att få tag på den i någon apple butik nästa vecka?

Edit: Alltså i staterna

Är det någon som försökt flytta över mail app från iphonen än?

Det var dom sämsta uppackningsbilder jag sett!

Besökte Regent Street-butiken i London i förrgår och där hade de inte fått in iPod Touch, de hade dock nya shuffle, classic samt nano. Tror nanon kommer bli en riktigt storsäljare, det är en grymt kompetent musikspelare.

/M

Tror ni man borde förboka den, måste köpa den hos Onoff. Fick tillbaka mina pengar för min gammla Ipod vedio på ett pressent kort där igår. Vart inte direkt besviken
Dom har iaf vecka 41 som lanserings datum.

Ursprungligen av Martin Belak:

Besökte Regent Street-butiken i London i förrgår och där hade de inte fått in iPod Touch, de hade dock nya shuffle, classic samt nano. Tror nanon kommer bli en riktigt storsäljare, det är en grymt kompetent musikspelare.

/M

Och jag var där dagen efter och kan bekräfta att den inte fanns där då heller. Håller med om nanon, den väckte starka vill-ha-känslor. Fast utrymmet är för litet för mig... Men läcker var den.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-14 16:55

Nanon, classic och nya shuffle finns alla här på Norrköpings Apple-store, hoppas på lika snabb leverans på 16GB Touch.

Ursprungligen av Adzam 1:

Nanon, classic och nya shuffle finns alla här på Norrköpings Apple-store, hoppas på lika snabb leverans på 16GB Touch.

har varit sjuk så jag har inte kunnat kollat fysiskt men enligt prisjakt.se så finns det INGEN classic i lager.
och ej heller enligt de närmsta butikernas hemsidor (webhallen, macoteket, inwarehouse, teknikmagasinet). finns Classic i butik i någon affär i stockholm??????

Kom igen nu Applestore, skicka min 8gb Touch!!!

  • Medlem
  • 2007-09-14 20:05

wee min ipod touch 16 gb köps i veckan från staterna naas med 1000 :- billigare

Ursprungligen av Wall:

wee min ipod touch 16 gb köps i veckan från staterna naas med 1000 :- billigare

vartifrån köper du den?

webbsida?

  • Medlem
  • 2007-09-15 01:05
Ursprungligen av dammskog:

vartifrån köper du den?

webbsida?

nope släkting som drar över pölen på söndag kommer hem till nästa helg förhoppnings vis med en splitter ny ipod

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-14 21:24

Jag ljuger inte, var inne igår och kände på både nanon och classic. Alla färger fanns uppe i hyllan.

Jag har min nya nano i handen nu... Den är riktigt bra. Jag beställde min från Apple Store.

Ska bli spännande att se om nån lyckas hacka in iPhone-program på den. Borde väl visa sig när som helst nu…?

Alldeles för enkelt - lite utmaning vore att hacka en Braun rakapparat att ringa med - den har ju i alla fall vibrator inbyggd

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-17 19:36

Hmm, har hört att många har fått defekta skärmar på touch.

Hur länge måste man vänta innan Apple ser över problemet?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-21 09:17

bestbuy..

Köpte min touch den 16e på Bestbuy (en rätt stor elektronikkedja i USA).
Ringde runt till några stycken runt där jag bor, Oklahoma, och dom verkade ha ett rätt stort lager med både 8 och 16gbs!

Den e klart värt pengarna, om nu bara det kunde bli lite fart på nya apps till den som t.ex mail client, skrivblock etc
Man e ju så jäkla van me click wheel, såp det tar lite att ställa om sig till nya touchscreenen, vilket funkar med lite övning att använda me en hand!

Ursprungligen av imported_maxx:

Köpte min touch den 16e på Bestbuy (en rätt stor elektronikkedja i USA).
Ringde runt till några stycken runt där jag bor, Oklahoma, och dom verkade ha ett rätt stort lager med både 8 och 16gbs!

Den e klart värt pengarna, om nu bara det kunde bli lite fart på nya apps till den som t.ex mail client, skrivblock etc
Man e ju så jäkla van me click wheel, såp det tar lite att ställa om sig till nya touchscreenen, vilket funkar med lite övning att använda me en hand!

Rapporterar du när du fått in andra apps på den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-21 09:53

imported_maxx: Den i USA, har den internationellt tangentbord?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-21 10:36
Ursprungligen av Trineo:

imported_maxx: Den i USA, har den internationellt tangentbord?

jajemensan! Skriver på den just nu och håller man nere A t.ex så poppar alternativet upp av sig själv! Och när man loggar in på svenska sidor (.se) så ställer safari om sig till svenska! Det finns en liten globe knapp på tangentbordet där man kan switcha mellan språk! Och jäklar va fort det går att skriva....helt klart det bästa tangentbordet jag nånsin använt på en "pda" (blackberry, palm etc) NO more stylus.....ever!

Ursprungligen av Trineo:

imported_maxx: Den i USA, har den internationellt tangentbord?

maxx har redan svarat, men annars finns infon här:

http://www.apple.com/ipodtouch/specs.html

Languages

  • English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Portuguese, Danish, Finnish, Norwegian, Swedish, Korean, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Russian, and Polish

  • International keyboard support for English, UK English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Danish, Finnish, Norwegian, Swedish, Polish, and Portuguese

  • Dictionary support for English, UK English, French, and German

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-21 11:38

Vet inte om det e riktigt rätt tråd för bilder och sånt men hoppas hursomhelst att ingen stör sig på att jag lägger upp lite.

Här e ett exempel på hur man får svenska bokstäver!

Ursprungligen av imported_maxx:

Vet inte om det e riktigt rätt tråd för bilder och sånt men hoppas hursomhelst att ingen stör sig på att jag lägger upp lite.

Här e ett exempel på hur man får svenska bokstäver!

Snyggt gjort av Apple, även om det inte är utlimata lösningen. Mer bilder!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-21 19:55

You bet! Det bör inte dröja länge!

Bevaka tråden