Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag min Logitechmus att bete sig som jag vill?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-16 19:42

Apple klarar tyvärr inte av att få en mus att kännas skönt. Hatar verkligen att använda mus i mac har gått över från pc till mac men hatar musen så jädrans mkt har två bra logitech musar och båda suger att använda i mac. enda som är skönt är wacom platten....den reagerar ju knappt är så seeeg...använder mousezoom för att boosta upp hastigheten men den är fortfarande jättejobbig att använda någon som vet någon program eller så som gör så att musen faktiskt är skön att använda?

uppskattar hjälp.

/Abbe

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-16 19:46

Kanske funkar dina Logitech-möss bättre om du installerar programmet Steermouse. Gratis och värt att prova.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-16 20:21
Ursprungligen av Reisan:

Kanske funkar dina Logitech-möss bättre om du installerar programmet Steermouse. Gratis och värt att prova.

Ser mycket lovande ut, men på de senaste 25 minutrarna har han lagt på $20...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-16 21:17
Ursprungligen av frazze:

Ser mycket lovande ut, men på de senaste 25 minutrarna har han lagt på $20...

Ah... Såg nu att det stod shareware och 30-dagars fri användande. Sen behöver man betala 20 dollar.

Jag har själv installerat Steermouse nu och ställt in min Logitech MX518. Ja, man kan ställa in bättre med detta program. Är grymt nöjd och ska innan de 30 dagar tar slut, investera dessa 20 dollar.

Apples möss har aldrig varit något för mig heller.
Min Logitech MX1000 med Steermouse som drivrutin gör den till en fröjd att använda.
Logitechs egna drivrutiner är inget vidare, visst bättre vid senaste uppdateringen men Steerm ouse slår Logitech på fingrarna än.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-16 19:52

Jag använder själv en Logitech MX518 utan några drivrutiner eller extra program. Men jag ska själv testa Steermouse.

Ja, smaken är ju olika. Personligen så tycker jag att Apples möss (ja, det heter möss och inte musar) ligger väldigt skönt i handen då man kan variera sättet som man håller den på. Speciellt så gillar jag faktiskt puckmusen, men det vågar jag knappt säga högt.

Att använda en mus i Windows är ju pest och pina, om man inte ställer ned hastigheten ordentligt. Omöjlligt att hålla koll på pekaren, det räcker med att man andas på musen så far pekaren iväg till andra änden av skärmen...

Försöker inte på något sätt säga att jag har rätt och att du har fel, utan... Nej, jag vet inte vad jag vill ha sagt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-16 20:13

Jag diggar faktiskt Mighty M, men jag greppar den fel och det resulterar i att jag får ont i handen. Då funkar Logitech bättre för min hand. Men hade föredragit MM istället.

Alla andra möss suger för de tvingar en att använda bara en hand, vilket inte är bra. Man måste variera handen. Apples möss tillåter även olika grepp. Dock är det inte helt bra att man måste vinkla ner handflatan för mycket mot bordet.

Men jag älskar dem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-16 20:16

Det är en vanesak. Jag gillar appes sätt skarpt.

Och jag menar Apples sätt att hantera musen, med acc osv, för det är la det som avses

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-16 20:17

Abbe83: Du får gärna skriva en rad om du testar Steermouse och berätta om det blev bättre eller sämre.

Mig veterligen har det alltid kostat men de $20 (ca 130 kr) dollar som lätt är värda sina pengar. Så mitt råd är köp köp köp!

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-16 21:47

Ska installera nu och prova...återkommer snarast...ska hitta programmet

Edit: sorry möss heter det....

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-16 22:17

Sådär...programmet verkar ju vara mkt bättre eller det är bättre än MouseZoom. Tack för tipset....ni bör prova programmet det är nice. Men måste använda det sen i samband med adobe programmen för att se om det är en skönare känsla

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-16 23:08
Ursprungligen av Abbe83:

Sådär...programmet verkar ju vara mkt bättre eller det är bättre än MouseZoom. Tack för tipset....ni bör prova programmet det är nice. Men måste använda det sen i samband med adobe programmen för att se om det är en skönare känsla

Ja, det går att finjustera rätt bra både känsla och hastighet, så du kommer nog att finna rätt läge i Adobe-programmen.

Vissa möss har även knappar för att ställa in känsligheten, dvs öka och sänka, beroende på vad för program man använder för stunden. Steermouse och en sådan mus, bör vara det bästa om man vill vara petig.

  • Medlem
  • 2007-09-16 22:23

USB Overdrive? Går (gick) att använd gratis om man står ut med lite väntan när man skulle justera inställningarna.

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-17 20:45

det funkade ju kanon har jobbat med en uppgift till plugget idag!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-17 20:50
Ursprungligen av Abbe83:

det funkade ju kanon har jobbat med en uppgift till plugget idag!

Supernajs! Då är saken biff!

1
Bevaka tråden