Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World in Conflict @ MBP

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-16 14:57

Som rubriken säger. Är det någon som testat WiC-demot på en MBP, och isf hur väl fungerar det?

Kör du det i Windows är det som att köra på vilken PC som helst.

Och om du inte vet varför inte prova själv?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-16 18:50

KAnske för att jag inte äger ngn. Än.

Det är en rätt god anledning...
Jag håller på att dra hem demon nu, får se om jag hinner testa det ikväll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-16 20:37

tjo det funkar fint, men du får ju dra ner på detaljerna naturligtvis.

Fläktarna drar igång i princip direkt, men sitter du på bra ljud så spelar det ju ingen större roll.

tips för att dra ner spelet snabbt är att tanka från www.fz.se som hostar filen på en snabb server.

Jag testade det igår och det flöt bra med standardinställningarna, fläktarna går hela tiden dock.

Men när ska de göra ett riktigt strategispel? Detta är bara en variant på typ Company of hereos. Close Combat for the win!
Close Combat var mer som schack, fast antal trupp på varje sida, inget larv med förstärkning. Då fick man jäklar vara försiktig och verkligen tänka sig för när man gjorde sina drag.
Det behöver men verkligen inte göra i denna typ av spel. Oj då jag förlorade en stridsvagn ja ja jag kan snart få en ny.
Samt att i CC hade alla gubbar sin egen AI. De löd inte alltid alla ordrar blint.
"Are you mad? Go out there is suicide". Och så låg de kvar i skydd. Eller när der fick panik och sprang eller när de gav upp och hissade vit flagg.
Det var grymt roligt.

1
Bevaka tråden