Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att packa upp flera rar-arkiv at once

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag undrar om det är någon av er kunniga som kan hjälpa en nybliven macswitcher.

Det är så att jag undrar hur och vilket program jag behöver för att kunna markera flera mappar innehållande rar-filer samtidigt och få dem uppackade.

Jag har provat unrarX,stuffit,the unarchiever och nu senast betterzip som verkade kunna göra det men då frös programmet.

Jag kunde göra detta med Winrar till XP och tror säkert det finns något motsvarande på OS X bara att jag inte vet vilket.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-16 16:31

Jag vet inte vilket program som kan markera mappar och packa upp rar-filer som finns i dem.

Men jag brukar packa upp filmer som är uppdelade i mappar och då kör jag två fönster bredvid varann, Finder och UnrarX. Och sen ändrar jag visningsläget så att man kan se mappar i nivåer. Och sedan drar jag startfilen och släpper i UnrarX-fönstret. På så vis kan jag dra alla startfiler från olika mappar och få dem ihopslagna/uppackade.

Detta är iaf ett alternativ ifall du inte finner ett program där man kan markera flera mappar.

ok tack för det snabba och utförliga svaret

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-16 16:54

Det var inget besvär. Duger som kompromiss så länge.

1
Bevaka tråden