Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritiden i din macbook pro senaste versionen

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-16 15:10

Kan vara intressat för andra att veta hur länge batteriet orkar hålla igång datorn jag har haft 2 17" macbook pro, och min senaste är en 15" när jag drar ut strömsladden och har skärmen på mittenstyrka och nätverket på står det 2:10, vilket som är skumt.. på mina äldre datorer står det 4:30 ungefär :S... batteriet i den ya macbook pro 15 skall ju vara bättre än 17" eller? pga LED skärmen

Har en 17" MBP senaste versionen (fick den i början av juli).
Med skärmen på högsta styrkan, airport på och massor av widgets, menyprogram (de där uppe i kanten, inte säker på vad de kallas), safari, itunes, adium, azureus och VLC på har jag 3:14 kvar.

Hur många laddningscyklar har era använts? Jag har just nu 96 stycken och enligt både iStat Pro och CoconutBattery är det 100% kvar
Fast jag tycker 96 cyklar låter rätt extremt mycket... :S Använder visserligen datorn 24/7 känns det som, men som nu när jag ligger i sängen har jag alltid sladden i.

EDIT: Fick fram ett väldigt konstig resultat nu.. stängde ner VLC och sänkte ljusstyrkan till 50%, då står det 22:34 (ja, tjugotvå!)
Men nu har det ändrats till 2:53 :S
Den klarar sig alltså längre med full ljusstyrka och fler program igång? haha =p

1
Bevaka tråden