Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes på skrivbordet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-16 12:47

Hej!

Jag fick ner ett script/program vet inte vad det kallas till iTunes som gör att det jag lyssnar på kommer snyggt på skrivbordet, där man ser låtens namn och omslag. För att sätta på funktionen dubbelklickar man på den, nu ligger den på skrivbordet. Men finns det ingen sätt som gör att den öppnas automatiskt med iTunes eller liknande? Ganska jobbigt att trycka på filen varje gång man vill se informationen på skrivbordet.

Är det Coversutra du installerat? I så fall ställ in att programmet ska startas när du startar datorn, då behöver du inte oroa dig att starta det varje gång du startar itunes.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-16 12:59

DeskTunes tror jag det heter.

Flytta programmet till mappen Program som finns på din hårddisk. Sen i systeminställningar, under Konton, lägg till desktunes som startobjekt, då kommer programmet alltid startas när du loggar in och vara i gång och du behöver inte oroa dig att informationen inte visas på skrivbordet när du spelar musik i itunes.

Vad jag kunde se av min snabba koll av programmet är det ett enkelt program med inga inställningsmöjligheter, därav kan du inte få det att automatiskt starta när du startar itunes.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-16 14:56

Okej tack för hjälpen!:)

skivomslagen blir oproportionerliga sen jag skaffa Leopard. Vad kan man göra åt de, finns de nån uppdatering av programmet? De e inge vidare snyggt med ett ihop tryckt skivomslag.

You Control:Tunes (http://www.yousoftware.com/tunes/)
Sizzling Keys (http://www.yellowmug.com/sk4it/)

Båda är gratis. Sizzling Keys har en Pro-version som kostar $4.95, och som har några fler funktioner.

Måste säga att jag tycker desktunes är snyggare än både You control tunes & sizzling key.. Men som sagt är skivomslagen skeva.. Nåt tips?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-30 21:15

Det finns oxå något som heter Clutter...
Det lägger bilderna från iTunes var du vill på skrivbordet, och när man vill höra på det, dubbelklickar man på bilden, så sätter det igång.

1
Bevaka tråden