Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPod touch och hela iPod-serien uppdaterad

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-09-11 20:35

lyssna på mig nu jag tycker om apple och allting men touch och Iphone är bra men inte tillräckligt bra om vi jämför de med till exempel Nokia N95 8gb music editione (som inte kommit ut ännu men snart kommer) eller vi kollar på att vilka produkter har vårt Sony Ericsson som är sevenskt. Vi har till exempel här Sony ericsson W960 som har 8gb, 3 megapixlar, 3g, och mycket mer och dessutom svenskt produkt värför inte bättre en nån jäk.a utländskt Iphone.......

Här är Sony ericsson: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=pip1&zone=pp&pid=10908

Och här har vi Nokia N95 8gb:
http://www.nokia.se/phones/n95-8gb/

Ursprungligen av Yaxao:

lyssna på mig nu jag tycker om apple och allting men touch och Iphone är bra men inte tillräckligt bra om vi jämför de med till exempel Nokia N95 8gb music editione (som inte kommit ut ännu men snart kommer) eller vi kollar på att vilka produkter har vårt Sony Ericsson som är sevenskt. Vi har till exempel här Sony ericsson W960 som har 8gb, 3 megapixlar, 3g, och mycket mer och dessutom svenskt produkt värför inte bättre en nån jäk.a utländskt Iphone.......

Här är Sony ericsson: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=pip1&zone=pp&pid=10908

Och här har vi Nokia N95 8gb:
http://www.nokia.se/phones/n95-8gb/

Svensk och svensk. Vad gör svenska produkter bättre än andra? Fortfarande tillverkad i samma skitfabrik i kina eller Taiwan eller vart det nu är.

Samma skitsnack som att svenskt kött vore bättre än danskt. Danskarna säger samma sak om svenskt kött... Löjliga rgument. Men de andra argumenten kan jag hålla med om

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-13 00:33
  • Medlem
  • 2007-09-13 18:01

Vad tror ni man kan sälja en sprillans ny ipod touch 16 gb på blocket för? Åker nämligen till USA snart och funderar på att köpa några extra för att kunna finansera min egen...

Ursprungligen av JGG:

Vad tror ni man kan sälja en sprillans ny ipod touch 16 gb på blocket för? Åker nämligen till USA snart och funderar på att köpa några extra för att kunna finansera min egen...

Inte mer än vad den kostar här, eftersom de släpps samtidigt över hela världen.

  • Medlem
  • 2007-09-13 21:20
Ursprungligen av Leftrustle:

Inte mer än vad den kostar här, eftersom de släpps samtidigt över hela världen.

ja det fattar jag väll

Jag tror köptrycket på iPod touch kommer att vara sjukt stort de första veckorna, Apple lär ju aldrig kunna leverera tillräckligt för att möta efterfrågan precis från början.

Flyttade inlägg om att iPod touch finns i butik till en egen tråd.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-14 09:43

Jag är något irriterad. Ringde till Apple support, och snubben berättade att USA är oberoende av Europa, det kan ta två veckor till innan vi i Europa får våra! Om detta är sant, så är dåligt!

Ursprungligen av Legolas:

Jag är något irriterad. Ringde till Apple support, och snubben berättade att USA är oberoende av Europa, det kan ta två veckor till innan vi i Europa får våra! Om detta är sant, så är dåligt!

Välkommen till verkligheten. Apple har ALLTID prioriterat USA före övriga världen vad gäller leveranser. Det är ingen idé att bli upprörd över det för det lär vara så en lång tid framöver också.

Ursprungligen av Rickard A:

Välkommen till verkligheten. Apple har ALLTID prioriterat USA före övriga världen vad gäller leveranser. Det är ingen idé att bli upprörd över det för det lär vara så en lång tid framöver också.

Det är faktiskt rätt rimligt, om efterfrågan från början är större än möjligheten att leverera så kan det vara bättre att koncentrera sig på en marknad först. Ungefär som när spelkonsoler släpps först i Japan/Asien och först senare USA och Europa. USA är dessutom Apples hemland och deras största marknad. Vi får väl vara glada att vi inte behöver vänta lika länge som Asien på iPhone i alla fall.

Men Apple brukar faktiskt vara bra på att få ut nya produkter i hela världen tycker jag. När nya Macar släpps så brukar det gå att få levererat nästan lika snabbt i Sverige, det vittnar många av våra "Tråden för alla som beställt nya XXX"-trådar om.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-15 19:43

Hejsan. Vet inte riktigt var det hör hemma men tyckte det var kul o berätta iallafall. Jag håller till på en annan sida som inte har någonting överhuvudtaget att göra med apple eller någon form av tekniska prylar.

De brukar ha en fråga på första sidan. Och detta var det denna gången. För det första tycker jag det e intressant o se att dem tar upp en sån fråga överhuvudtaget och att dem har valt att lista alla iPods

Which Music/MP3 Player do you like most?
iPod 27%
iPod Mini 2%
iPod Nano 16%
iPod Shuffle 3%
Zune 4%
Zen 12%
Toshiba Gigabeat S 1%
Other 34%

Detta visar ju hur iPods dominerar med 48%, vilket är trevligt att se.

Det är ungefär 600 personer som har röstat.Och då föredrar hälften av dem iPods....

Ursprungligen av Kajan:

Detta visar ju hur iPods dominerar med 48%, vilket är trevligt att se.

Det påminner om Amazons bästsäljarlista över MP3-spelare, där har Apple 17 av de 25 bäst säljande produkterna (när jag kollade idag).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-16 13:49

När kan man räkna med att hitta nya iPod nano och iPod classic ??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-16 17:20
Ursprungligen av cma:

När kan man räkna med att hitta nya iPod nano och iPod classic ??

Hitta? jag beställde min i måndags från apple och fick den i torsdags.

jag köpte min classic i torsdags i apple affären i lund!

Ursprungligen av Cappachino:

jag köpte min classic i torsdags i apple affären i lund!

är det bara i Stockholm som det är omöjligt att hitta classic i affär eller vafan??????!!!!!


  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 00:04
Ursprungligen av dammskog:

är det bara i Stockholm som det är omöjligt att hitta classic i affär eller vafan??????!!!!!


InWarehouse har båda 160GB modellerna i lager!

Macoteket har 80GB svart och 160GB silver i lager i Sundbybergsbutiken. Den nya butiken i SOUK-galleian finns inte med i lagerstatus på hemsidan så de kanske har alla (eller ingen) i lager?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 20:29

Såg idag även att Expert på Gallerian hade nya Nano i (silver) i lager.
MegaStore på Sergels hade den blåa 8GB Nanon i lager.

Bevaka tråden