Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till musik i bildspel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har skapat ett bildspel i iphoto men förstår inte hur man ska lägga till en låt som spelas under bildspelet? Jag klickar på itunes symbolen och så lång går det bra. Men jag kan bara välja hela spellistor och kan inte se och välja en enskild låt?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-09-16 10:57

I "Källa" välj Bibliotek istället för någon av dina spellistor och då du kan sedan välja enstaka låtar i listan under. Nu kan du då även söka på en specifik låt eller artist i ditt bibliotek i sökrutan under listan med låtarna.

Nja... nu vet jag inte hur du menar.... det finns inget som heter "källa" när jag försöker välja låtar. Längst upp i popup fönstret finns det ebn ruta där man kan bocka i "spela musik under bildspel". Källa hittar jag bara i iphoto menyn till vänster och det är för bilder. Som källa där kan jag bara välja bildalbum etc. Och även välja ett bildspel som jag vill redigera. Och när jag ska redigera bildspelet går det att ändra effekter, bilder etc. Men när jag klickar på "välja musik symbolen" kommer ett fönster upp där jag får upp Exempelmusik, Garageband och iTunes. Under iTunes spelar det ingen roll vad jag klickar på, får inte upp någon lista med enskilda låtar.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-09-16 11:46

Precis under "Spela musik under bildspel" Finns den "Källa" som jag menar. I alla fall i iPhoto 4.

1
Bevaka tråden