Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feltillverkad Macbook Pro?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-15 21:46

Iallafall hos Telia:

http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt?sl=teliase_entre_mobilt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-16 08:52

vad menas med detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-16 09:21

Ingen kamera?

Yes!!

Fast är det inte en powerbook? De hade väl ingen kamera? Det känns långsökt att Telia skulle lagt en massa jobb på att redigera bort kameran.

SKärmen är upp och ner. Finns en IR port så ingen PowerBook. Kolla där det brukar stå MacBook Pro

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-16 09:57

Ingen kamera där uppe, men där nere, men en fjärrkontrollen finns.
Tittar lite nogrannare, det är en helt annan skärm på datorn. Varför har någon redigerat skärmen? Skärmen är bredare än datorn...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-16 11:57

Dom har vänt skärmen uppochner.

Yes!!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-16 12:58

Precis, skärmen är uppochner! Man ser denna i deras TV reklam också. Jag tror att deras 3D animatör som gjorde TV reklamen, när locket öppnas, helt enkelt råkade vända texturen uppochner. Sen har den illustrationen använts överallt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-16 13:44

Kan också så vara att dom inte vill visa att det är en mac ,för att inte göra reklam för en viss dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-16 14:11
Ursprungligen av Peo:

Kan också så vara att dom inte vill visa att det är en mac ,för att inte göra reklam för en viss dator.

Så är det säkert. För övrigt så suger tilias mobila bredband. 3 är myckt snabbare.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-16 14:22
Ursprungligen av foccus:

Så är det säkert. För övrigt så suger tilias mobila bredband. 3 är myckt snabbare.

Då har du inte varit norr om gävle, här finns det ingen mottagning med andra operatörer än telia.

Samt, har inte märkt några problem med telias hastigheter, har du någon personlig erfarenhet utav det du talar om?

Om du säger att 3´s 3G nät är bättre än Telias så vet du inte vad du snackar om...

Kanske där du bor, men inte sett över hela sverige.

Har både telia och 3...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-17 13:12
Ursprungligen av tornros:

Om du säger att 3´s 3G nät är bättre än Telias så vet du inte vad du snackar om...

Kanske där du bor, men inte sett över hela sverige.

Har både telia och 3...

I Skellefteå lirade 3:s mobila bredban Tyvärr gjorde detta att jag inte fick semester när jag hade semester

Dock så funkar varken 3 eller comviq om man åker innåt landet eller norr ut (undantag Luleå)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-16 18:22
Ursprungligen av Sidde:

Då har du inte varit norr om gävle, här finns det ingen mottagning med andra operatörer än telia.

Samt, har inte märkt några problem med telias hastigheter, har du någon personlig erfarenhet utav det du talar om?

Det är säkert så att telias nät är bättre absolut. Men där jag är ute i roslagen så kommer 3 upp i typ 4 mbit/s medans telia ligger runt 0,3 mbit/s. Sen stod det i tidningen häromdan att telia hade problen med sitt mobila bredband (i alla fall i vissa ganska tätbebygda regioner).
tornros: Jag sa faktiskt snabbare i inlägget, nämnde inget om nätet.
MVH

Du sa att Telias suger och att 3 är snabbare, men som andra har påpekat... Här uppe så är Telia snabbare än 3 eftersom 3 bara kommer upp i 0 kbit/s:)

Men skämt å sido, är det inte dags att man börjar prissätta mobiltbredband på ett vettigt sätt???

Sedan så är det väl inget konstigt att datorn inte stämmer. De är inte ute efter att göra reklam för ett visst datormärke utan för Telia mobilt bredband och då skapar man en lämplig illustration som fyller ändamålet. Den får vara hur fel som helst...

Som en utvikelse och bevis på att ändamålet helgar medlen så gjorde man en produktplacering av Bugulva (med risk för felstavning) i Minority Report som var att man tog en Omega Speedmaste X-33 och klippte in Bugulva logotypen:$

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-17 13:39
Ursprungligen av BlackSmp:

Du sa att Telias suger och att 3 är snabbare, men som andra har påpekat... Här uppe så är Telia snabbare än 3 eftersom 3 bara kommer upp i 0 kbit/s:)

Det är är väl en liten överdrift.

3/Tele2Comviq funkar utmärkt efter kusten i norrland ända upp till Haparanda, samt efter de större vägarna (E12, E10). Lämnar man kusten och svänger av europavägen så tappar man täckningen däremot. Dock tycks 3 ha punktmarkerat en del skidorter, jag hade tex mkt bra 3-täckning på kalfjället i Riksgränsen

Jo, det är klart, jag hade ju en smiley också.

Men Norrbotten (som jag bor i) består ju av lite mer än kust och europavägar...

Däremot så lever alla kvar i "gamla tider" och klagar bara på Telias missar i täckning och glömmer att kräva täckning från övriga operatörer...

Men nu har vi lyckats med att få tråden att lämna ursprungsämnet

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-09-22 13:09
Ursprungligen av foccus:

Det är säkert så att telias nät är bättre absolut. Men där jag är ute i roslagen så kommer 3 upp i typ 4 mbit/s medans telia ligger runt 0,3 mbit/s. Sen stod det i tidningen häromdan att telia hade problen med sitt mobila bredband (i alla fall i vissa ganska tätbebygda regioner).
tornros: Jag sa faktiskt snabbare i inlägget, nämnde inget om nätet.
MVH

Det är snabbare för att 3 har byggt ut HSDPA vilket de andra operatörerna också ska/gör.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-17 12:56
Ursprungligen av Sidde:

Då har du inte varit norr om gävle, här finns det ingen mottagning med andra operatörer än telia.

Väldans konstigt att Tele2:s nät inte funkar där då, eftersom Telia hyr in sig på Tele2:s 3G-licens (samma nät).

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-24 20:16

Här har Aftonbladet Plus nyhetsbrev lyckats få en feltillverkad MacBook Pro

1
Bevaka tråden