Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Badboll efter vila

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-15 18:56

När jag öppnar locket på min macbook så att den vaknar igång så kan jag ganska omgående börja göra något, öppna ett nytt safarifönster eller findern eller vad som. Sedan efter några sekunder så kommer badbollen och datorn är fryst i ca en halv minut, kanske lite mer ibland. När den väl kommer igång sedan så är allt fint och inga problem.

Det har varit såhär ett tag, men ag har inte upplevt detta tidigare på macbooken och inte heller på tidigare datorer jag haft.

Är det någon som varit med om något liknande eller som vet var man kan börja felsöka?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-15 19:05

Har du haft någon nätverksenhet liggandes på skrivbordet, eller kanske konton för inloggning via nätverket, för det låter precis som när finder fryser pågrund utav det.

jag får bara det när den har sparat ner på RAMminnena, men som sagt, något med nätverket igång?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-15 20:51

Nu vet inte jag om det här gäller i ditt fall men jag får exakt samma problem med 1 G5a på jobbet. Det enda som löser problemet är inställningen för hårddisken, att den aldrig ska gå till sömns. Skärmsläckaren försvinner så fort jag rör vid pennan men sen kommer badbollen fram och det är bara att vänta tills den försvinner. Otroligt irriterande. Enda som löser problemet är som sagt att tala om för hårddisken att aldrig gå till sömns!

Inget jag skulle rekommendera för en bärbar kanske, men prova!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-15 21:07

Jag kopplar mig till nätverksenheter då och då men kopplar alltid ner dem igen innan jag vilar datorn (de börjar lätt strula annars...).

Sidde, vad menar du med konton för inloggning på nätverket? Jag har ingen "nätverksinloggning" utan ett vanligt lokalt konto, men jag loggar in över nätverket på de nätverksenheter som jag kopplar mig till.

Kan det vara nätverks enheterna som spökar, fast jag ejectat dem?

1
Bevaka tråden