Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X skapar knäppa tecken i Mail och Safari?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Safari och nu även mail har börjat skriva konstiga tecken, på vissa websidor och vissa mail? Någon trevlig själ som vet hur/varför detta ligger till? Bifogar en überkomprimerad bild.

tacksam för svar.

Det är nog dags att rensa fontcachen. Ladda ner Fontfinagler, rensa och boota om datorn.

Tackar! Det var det jag behövde! Verkligen übertack! För övrigas intresse finns font-finagler här:

http://homepage.mac.com/mdouma46/fontfinagler/

Gammalt inlägg gäller tydligen fortfarande. Tack för hjälpen!

Konstiga tecken i Safari och Mail.app

Hade detta problem och letade upp ett "gammalt" tips att ta hem Font Finagler (proffsversionen kostar dock en del) och rensa typsnittscashen. Det visade sig fungera alldeles utmärkt. När jag senare undersökte vad mitt Onyx (GRATIS!) kunde åstadkomma såg jag att det fanns exakt samma funktion där. Så min rekommendation är att ladda hem Onyx för det kan så mycket mer än att bara rensa typsnittscashen.

Mitt inlägg är ju 2 år gammalt och programmen utvecklas. En annan variant är om man använder Linotype FontExplorer för typsnittsadministration. Då finns samma verktyg även där.

1
Bevaka tråden