Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska få min macbook bytt...får jag CD el C2D?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-09-15 11:25

Jag fick en av dom där första macbooksen och den har dragits med problem från dag 1.
Nu ska jag äntligen få den utbytt.

Tror ni jag får en likadan med Core Duo eller får jag en den nya modellen med Core 2 duo?
Bara av ren nyfikenhet.

Mvh
Kenneth

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-15 11:56

Jag tror knappast att Apple fortafarnde har några Core Duo på lager - du får med all sannolikhet den senaste processorn.

Det ska man inte vara säker på. Jag fick en dator utbytt långt efter att ny modell introducerats och fick då samma modell jag hade. Bäst är väl ändå att fråga Apple eftersom det inte finns någon skriven regel om detta.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-09-15 12:38

Jag hade en CD men fick en C2D när de bytte ut den.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-09-21 08:13

Tänkte bara jag skulle skriva in hur det vart, i rent informationssyfte. Om nån söker efter tråden senare.

Jag får en c2d med lite snabbare processor, större hårddisk och mer minne än vad jag hade innan.

Jag är mycket nöjd

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2007-09-24 15:06

Hej knekor!

Jag tänkte bara höra vad som krävs för att man ska få sin dator utbytt. Gäller det bara att tjata tills de ger sig, eller får man det lättvindligt. Jag har också haft problem sedan jag köpte min macbook, i början av juni förra året. Jag har haft problem med gulnader, batteri, random shut down, logikkort, samt hårddiskkrasch (i förrgår). Förlorade en massa fotografier och annat som jag anser väldigt värdefullt för mig. Duger mina datorproblem till att få en ny dator? Alternativet för mig är att sälja den jag har och köpa en ny, och därigenom förlora en ganska stor prismellanskillnad. (För mig är det inget alternativ att fortsätta med samma dator, jag är hjärtligt trött på alla problem och "lagningar")

MVH Tobias

Efter man har lämnat in datorn tre gånger på reperation till verkstad brukar Apple anse att det lönar sig att skicka en helt ny istället.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-09-24 20:23

Njae, för att förtydliga lite så måste datorn ha vart inne för lagning pga hårdvaru fel tre gånger. Och dit räknas inte batteriet eller laddaren.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-25 12:11
Ursprungligen av knekor:

Njae, för att förtydliga lite så måste datorn ha vart inne för lagning pga hårdvaru fel tre gånger. Och dit räknas inte batteriet eller laddaren.

Men. Det har ju min! random shutdowns, skärm, chassi och kass högtalare (nytt logikkort igen). Hur får man den utbytt? Visserligen funkar den som den ska nu och garantin är slut, men ändå...

  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-09-25 22:23

Du får ringa supporten och höra, dom har strikta regler vad som hör till hårdvara och inte. Men prova att slå dom en signal.

Ursprungligen av shandar:

Men. Det har ju min! random shutdowns, skärm, chassi och kass högtalare (nytt logikkort igen). Hur får man den utbytt? Visserligen funkar den som den ska nu och garantin är slut, men ändå...

Varför skulle du få den utbytt när den funkar tror du? "Regeln" om 3ggr gäller om den inte funkar efter tre lagningar vilket ju din tydligen gör.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-25 22:48
Ursprungligen av Rickard A:

Varför skulle du få den utbytt när den funkar tror du? "Regeln" om 3ggr gäller om den inte funkar efter tre lagningar vilket ju din tydligen gör.

Klart de inte kommer byta den nu, jag var inte helt allvarlig Men visst hade det varit trevligt om man kunde snylta till sig en liten gratis uppgradering!

Ursprungligen av shandar:

Klart de inte kommer byta den nu, jag var inte helt allvarlig Men visst hade det varit trevligt om man kunde snylta till sig en liten gratis uppgradering!

Det hoppas jag inte, då kommer ju min nästa MacBook bli lite dyrare

1
Bevaka tråden