Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Servern går på knäna

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trots att vi nu ligger på en 1GHz server så kämpar vi i motvind - servern ligger stundtals på 100% processoraktivitet i 10 sekunder i sträck.

Perl klarar ungefär 500 samtidiga användare och vi ligger ungefär där om man räknar dom olika siter som ligger på denna server.

Jag ska försöka reda ut situationen genom mer minne och eventuellt en till server snarast...håll ut om det går segt eller ni får ".cgi error" - det beror på överbelastning...

Hoppas den kommer på fötterna snart.

Skulle ni inte flytta till en snabbare server/uppkoppling?

Jag har bara märkt att det gått långsamare sen flytten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-16 12:06

Jo, det märks ibland att det segar...specielt när man skriver inlägg och skall skicka iväg. Ändå ett "kul" problem och bevis på framgång...

Om man nu måste vara positiv, så ja.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-16 13:01

Ett bevis om något på framgången för 99mac...

Hur många av de nästan 2000 användarna är egentligen aktiva?

Det måste nog endå vara en del med tanke på belastningen, eller är det någon av de andra sidorna som snor åt sig massa CPU?

Hur många av de nästan 2000 användarna är egentligen aktiva?
Det måste nog endå vara en del med tanke på belastningen, eller är det någon av de andra sidorna som snor åt sig massa CPU?

Om jag går in i loggfilerna och tittar på statistiken för senaste tiden så har vi haft 18.290 unika besökare varav 6.703 återkommer regelbundet.

Vi har startat flera nya siter (och fler på väg) som drar kraft ifrån servern, och det kommer att lösa sig genom att vi går ifrån en till tre servrar i sommar. Två snabba Win2k servrar och en snabb X server (till 99mac!).

1
Bevaka tråden