Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt forum: Synergi

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok. Här har vi ett forum med 1.250 duktiga professionella macintosh användare. Ok, alla här uppfyller kanske inte kraven riktigt men håll med om att det finns en himla massa spännande människor här.

Alla är bra på någonting. Alla har någon liten nisch eller liten kontakt som kan någonting eller säljer någonting. Det kan vara polaren som är dykinstruktör, barndomskompisen som säljer hästens-sängar eller flickvännen com som säljer mobiltelefoner på europolitan stores.

För att inte nämna snickaren, elektrikern, musikern, illustratören eller den där budkillen som är både billig och bra på att leverera i tid.

Martin kommer snart till punkten

Låt oss bygga upp ett nytt forum med namnet Synergi. Ordet synergi har betydelsen när summan av medlemmarna är större än beståndsdelarna . Tillsammans genom samarbete kan vi hitta på mer skoj med andra ord!

Det nya forumet

Synergiforumet kan vi öppna i stort sett omedelbart men jag skulle vilja ha lite feedback först...

Jag börjar med ett exempel:

Martin erbjuder:

Jag kan fixa i stort sett vilka IT-produkter som helst till bättre priser än många andra. Dessutom har jag möjlighet att hosta kompletta www-siter med domän osv på servrarna.

Martin söker:

- Illustratör (AD) som kan ta fram en grundläggande grafisk profil för IT-Recycler.com.

- Elektriker som kan dra fram nät, ADSL och 220v till mitt nya serverskåp i garderoben.

Bara som ett exempel!

Kom på att det inte vore dumt med en redaktör till MacBarometern.com också nu när man ändå frågar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-10 11:42

Kort och gott; vad du är inne på (och har varit hela tiden) är att skapa och underhålla ett rikstäckande Mac-nätverk av användare där man kan utbyta erfarenheter, produkter och tjänster on-line via denna sajt, 99mac! Den naturliga fortsättningen är du redan inne på då du föreslår en kundorienterad Applebutik i Stockholm i kombination med redan existerande produktforum som Macbarometern och It-recycler...alltså - allt är förträffligt upplagt och fungerar i skrivande stund mycket bra (av vad vi kan se på den här sidan skärmen ). Idén med en synergieffekt/forum är också ganska självklar när man tänker på det...i förlängningen en slags "anslagstavla" där man kan erbjuda sina tjänster i egenskap av mac-användare.

Och idén med en ansvarig redaktör är ju inte så dum den heller - ärligt talat trodde jag redan att du hade den rollen, Martin! Speciellt med åtanke på modereringen av vissa trådar och inlägg här... Men jag kan också förstå om uppgiften börjar bli dig övermäktig. Forumet växer hela tiden och det är viktigt att man inte tappar kvalitet i det man gör, för då går det utför väldigt snabbt!

Starta forumet "synergi" och se vart det tar vägen... Jag är övertygad om att det fungerar!

Kör hårt!

Jag har inte sett till det nya forumet så jag använder denna tråden så länge:

Jag behöver ha kontakt med någon som antingen bor i japan eller har goda kontakter där. Det har inget med maccar att göra. Kunskap i språket är ingen nackdel ...

1
Bevaka tråden