Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till Macbook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har ännu inte bytt till the Mac side of life. Men det är troligtvis på G.
Det jag undrar är om ni vet något bra alternativ till Macbooken i nuläget, väntar just nu på en ev. uppdatering av den och om det inte kommer ska jag åtminstone köpa den när Leopard har kommit.

Så det jag undrar är följande:
Någon som hört något mer om en eventuell uppdatering av macbookmodellerna?
Vet ni någon bärbar dator som kan kännas minst lika värd som en Macbook?
Den jag har tänkt köpa är den Vita bättre modellen av Macbook för 10795kr.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-13 23:02

Det gick ett rykte i Maj i år när Intel visade upp en prototyp till bärbar, läs mer här:
http://maximac.se/nytt/index.php?item=200705069

Men det kan nog dröja ett bra tag innan någon ny bärbar Mac dyker upp. Jag gissar att MacBook Pro kommer att uppdateras före Macbook.

Så du kan lugnt köpa en Macbook och precis som du säger vänta tills Leoparden kommer nästa månad. Proppa i den 2GB också om du har möjlighet.

Är grymt negativ till att göra en sådan tunn Macbook, och jag tycker faktiskt inte ens att den är snygg!

Men som du säger, köpa när Leopard kommer är en bra idé!

En återkommande sak som jag undrar över är Ram minnet, varför dessa 2GB? Jag har 512 mb på denna jag sitter på nu och tycker att 1gb ska bli helt underbart, är det nödvändigt för att den är så seg i OSX eller blir folk bara mer och mer kräsna?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-14 18:53

Leopard kommer funka fint med 1GB (bättre än Tiger), men om du skall köra lite Photoshop och kanske Parallels desktop så blir maskinen trevligare med 2GB. Du kan alltid uppgradera minnet senare!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-14 19:19

Det är himla svårt att förutse en uppdatering. Rykten är det enda man kan gå på. En av många sajter som håller koll är Mac Buyer's Guide. Apples bästa försäljningsmetod är att aldrig förannonsera uppgraderingar.

Det är nog svårt att jämföra MB med någon annan bärbar dator. MBP är ju den enda i så fall. Andra bärbara från Apple är ju PowerBook. Och egentligen inte jämförbart, kan jag tycka. Det går ju inte att jämföra med de bärbara PC-datorerna.

1GB duger bra för det vardagliga. Men om du redigerar foto, film eller ljud så är det bra med extra minne. Dock kan 2GB minne gynna det vardagliga. Du kan ha igång fler program utan att datorn blir seg. De säger ju att man kan inte ha för mycket minne!

2gb i framtiden blir ett måste men till en början duger 1gb till mig helt okej! Ett stort lyft från mina nu 512 mb och 1.8 ghz processor iaf

Att inte veta när uppdateringarna kommer är en aning irriterande, går och väntar nu på att köpa en macbook och hoppas på en uppdatering i oktober, men om inte så får jag ju Leopard men ändå, uppdateringen lär ju komma, och då kanske någon dag efter mitt köp.

Hoppas att uppdateringen kommer och att man blir grymt nöjd! Ser fram emot bytet från PC till Mac.

Ursprungligen av alindvall:

.
Ser fram emot bytet från PC till Mac.

Du kommer inte att ångra dig, jag bytte till OSX för ganska precis ett år sen. Har en Macbook 2.1, har aldrig varit så nöjd med vare sig operativsystem som med en dator!

Ursprungligen av monkey_man:

Du kommer inte att ångra dig, jag bytte till OSX för ganska precis ett år sen. Har en Macbook 2.1, har aldrig varit så nöjd med vare sig operativsystem som med en dator!

Härligt att höra någon som är nöjd! och speciellt med precis den datorn som jag ska köpa.

Vi kör Mac i skolan så jag är ganska hemma på det redan och det är såååå mycket bättre än Windows på alla sätt.

Det enda problemet är ju tyvärr spel på Mac och grafikkortet i Macbook.

1
Bevaka tråden