Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt i Mozilla?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån mer än jag som tycker 99mac är segt med Mozilla? Jag har precis växlat över till Explorer, och när jag klickar på länkar ploppar den nya sidan upp direkt, till skillnad från Mozilla som kan stå i evigheter med "Contacting 99mac.com..."

Inbillar jag mig, eller är det nåt fel på min dator, min isp, eller var det nåt jag åt till middag?

Jag har samma problem med Explorer och Mozilla. Att stoppa och klicka på länken igen funkar ibland, men oftast står det bara och tuggar. Trodde först att det var något vajsing med min uppkoppling, fick dock låna brosans bärbara PC med Win2000 och allt flöt på bättre än smält smör........

Har samma problem, verkar som om mozilla ibland tappar bort anslutningspaketen. Att klicka på länkne igen verkar alltid funka för mig, lite surt dock, fast mozilla rular ju dock ändå. Jag har helt gått över. Saknar dock en download manager.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-07-13 09:22

Håller också fast vid Mozilla fast visst går det irriterande trögt ibland/senaste tiden

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-13 10:01

Jo tack, har också märkt av det. Häromdagen ville inte bilder av knappar, smileys och motsvarande presenteras direkt utan med en fördröjning på Mozilla. vet inte om det var nånting som pågick på servern där 99mac ligger men nåt skumt var det.

Detta med att behöva trycka igen på länkarna relaterar jag oftast till att det händer då många är inloggade. Kan det vara så att servern inte riktigt hänger med?

Rent subjektivt tycker jag att 99mac har blivit sämre.
Jag tycker siten blivit trög, upplever samma saker som ovanstående.
Kör Explorer 5.2.1 på, ja det får jag inte säga...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-13 12:03

Vet att ni pratar om Mozilla, men vill återigen bara nämna Chimera (använder v. 0.4) för den är så grymt snabb även om den har sina "små" nakdelar. Att vara på 99mac.com och även andra sidor med Chimera är helt underbart. Man hinner knappt blinka, så snabbt går det när man klickar sig fram. Det går alltså extremt snabbt! För min del blir det mer och mer Chimera. Värt att nämna är att jag har Bostream 2,5 Mb, det påverkar ju också.

[ 13 Juli 2002, 12:04: Meddelandet ändrat av: Robert F ]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-13 13:12

Jag använder Chimera också, men stödet för vissa webplatser är bättre i mozilla samt att jag gillar att ha ett fönster med många flikar och sen gillar jag verkligen mouse gestures. Smutt. men visst använder jag Chimera också.

Testa med att nollställa cache "advance i preferenser i Mozilla" så brukar det lätta lite

Näääh, nollställa eller ej....Mozilla är slöare än moster Agda med rolator!

Om det inte vore för detta skulle jag skippa IE och gå över helt till Mozilla. Suck.

Gambit

Både Mozilla och IE fastnar när de ansluter till sidor, IE nöjer sig inte med det utan tycker om att rendera sidor helt svart, brunt eller inte alls (så måste man trycka cmd+a för att det ska blir normalt igen).

Det finns tyvärr ingen riktigt bra browser för Mac, jag hoppas att MS släpper en bra uppdatering till IE eller att Apple tar saken i egna händer och släpper en egen browser.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-07-13 21:32

Nä, tyvärr så e´ de´ ju så. Man sitter här med både M & IE, och även om jag håller med om att C är en trevlig/lovande liten sak så kan jag bara inte förmå mig att installera ytterligare en (tredje) "browser"

:rolleyes:

Citat:

quote:så måste man trycka cmd+a för att det ska blir normalt igen

Det var ett bra knep som jag inte kände till, tack för det.

Det slog mig plötsligt: Klart att Explorer lägger en svart mask över alla forum där man diskuterar Mac.

IE är snabbare vid uppstart än Mozilla på min PB Ti 550. När det gäller rendering av sidor är det hugget som stucket, lika mellan de båda.

Citat:

quote:Det var ett bra knep som jag inte kände till, tack för det.

Varsågod!

Citat:

quote:Det slog mig plötsligt: Klart att Explorer lägger en svart mask över alla forum där man diskuterar Mac.

Hehe

[ 14 Juli 2002, 07:20: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

Inte nog med att det är segt med Mozilla, jag får logga in stup i kvarten också. På första sidan brukar det stå "Ej inloggad", men när jag klickar på länken för att logga in står det att jag ÄR inloggad. Hade aldrig problem med det när jag körde OmniWeb.

1
Bevaka tråden