Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köpa diskkabinett som ser ut som Mac mini?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-09-13 11:16

Jag är på jakt efter ett tomt diskkabinett som ser ut som Mac mini. Ett tomt Iomega minimax eller Lacie.

Har hittat detta

http://www.cupertino.se/reseller/product.php?productid=1376&cat=0&page=1

Men finns det andra varianter? Borde finnas lite billigare. Om nån har tillsalu så får ni gärna höra av er. Även med disk kan vara intressant

niclasc@home.se

Senast redigerat 2007-09-13 11:29
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-13 12:15

Macoteket har Lacie-kabinetter som är anpassat för Mini, men dessa är lite dyrare än den du hitta på Cupertino. Kolla på pricerunner.se eller prisjakt.se för billigaste varianten. Alternativ köpa begagnat.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-09-13 12:19

Hittar inga lösa kabinett på pricerunner.se eller prisjakt.se. Ett allternativ är att köpa med en 80GB disk och sedan byta ut den mot en större. Begagnat går även det bra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-13 13:39

Ja, om du inte hittar något bra erbjudande på begagnat, så är ju den på Cupertino helt ok. Tror inte det kan bli mycket billigare för en kabinett. Men håll utkik på annonssajter.

miniStack är ytterligare en möjlighet, som jag tycker verkar intressant, har inte testat själv dock.
Berätta gärna sen om vad du valde och produktens kvalitet, finns säkert fler här som har samma tankar.

(såg precis att den bara verkar stödja upp till 250 gb, jåter ju märkligt med hänsyn till resten av texten som det står om den, både på den svenska leverantörens sida och den amerikanska tillverkarens)

Jag har köpt den där hårddisklådan som Cupertino har och den är skitsnygg under min Mac Mini.

Här är företagen du kan köpa den ifrån (Cupertino säljer till ÅF):

http://www.cupertino.se/reseller/pages.php?pageid=6

I övrigt så har jag tre sådana här Revoltec disklådor som förstås inte alls ser ut som en Mac Mini, men som jag tycker är snygga i alla fall. De är ganska billiga också:

http://www.listan.net/listan.net/index.php?StoryID=72&GroupID=1890&Level1ID=1891&Level2ID=2093&Level3ID=2653&ArticleID=1550

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-09-13 20:56

Taz - jag funderar på om det är en tyst lösning du har... fläkten hörs den - disken surrar den... jag e så petig på detta med ljud.

Jag har tidigare gjort en jättetabbe och det var att köpa en IOMEGA låda. Rena skiten, högljutt surrande hela tiden, så jobbigt att jag lägger tröjor och grejer över den och/eller kopplar in den och lämnar rummet medands något kopieras.

Den disklåda och disk-kombo jag har är inte alls högljudd, jag sovar utan problem i samma rum.

En av de svarta disklådorna jag länkade till (jag har alltså tre) har ett svajande ljud som går lite upp och lite ner med en cykel på kanske fem sekunder som är betydligt mera störande. Sedan har jag ytterligare två äldre disklådor (Alu-någonting och någon beige historia) som också låter mera. Så MacMinidisken är tystast av de diskar jag har.

1
Bevaka tråden