Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem systeminläggHD G4-450MHz

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tranås
  • 2007-09-13 14:15

Hej!
Problem med min G4 450MHz (512 ram) där HD strulat mer eller mindre en tid och ny lagt av. Försöker med MacOS Systemskiva för 10.3 men den går och försöker installera Bassystem1 något sedan hänger datorn sig? Vid två gånger, båda gångerna då 42% installerats och 7 minuter kvar? Har nu tyvärr ingen fungerande HD alls så jag måste starta upp från systemskivan. Även försökt med mitt DiskWarrior som funkar och avslutar med att detta inte är någon H.... någonting?

Försöker även med en nyare HD, en Samsung på 120GB, men målskivan visar enbart info. på 38.3 GB? Är det så att min G4:a (den genomskinliga stående och gråblå) endast tar viss max. GB på hårddisken? Isåfall vilket är max? Vad ska också bygligen vara när jag ställer in den som master?
Har provat med cableselect men det hjälper inte! Behöver snabb akut vård!!!:(

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-13 17:54

Vanliga APG 120GB som mest. HD 1 ska vara Master HD 2 slave
Drive Master.

Kan vara ett minne som är kass .

B.D

  • Medlem
  • Tranås
  • 2007-09-13 21:10

Tack för tipset det funkade! Hade 4st 128MB ramminnen och testade med endast dom två senaste. Och trot om man ill, men det funkade!
Tack än en gång.

Har en gammal 350 MHz G4 (Yikes!) som får fler kernel panics ju högre systemversion jag stoppar in. Verkar som om OS X blir allt känsligare för dåliga minnen. Funkar finemang i OS9, inga problem i 10.2 (det lilla jag nu använde det), enstaka men återkommande problem i 10.3 men många kernel panics i 10.4. Har ingen lust att köpa PC100/133-minnen för dyra pengar en gång till...

1
Bevaka tråden