Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iLounge recenserar nya iPod classic

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iLounge har förutom recensionen av nya iPod nano även tittat på iPod classic, men där är de inte lika lyriska och betyget blir "bara" recommended. De gillar mycket med den, men har också en lång lista med nackdelar:

Cons: No longer Apple’s “best iPod ever;” outdated 2.5” screen and interface are now steps behind Apple’s best devices in ease-of-use and quality of overall media playback experience, while new interface struggles to match iPhone/iPod touch features without approaching their elegance. For photo and video output, no longer compatible with majority of video-out accessories, including portable video displays, released for the color 4G and 5G iPods, requiring new and more expensive replacement accessories; past accessories with on-iPod display features will exhibit reduced functionality, as well. Past iPod games won’t play on iPod classic.

Läs hela recensionen: Apple iPod classic (80GB/160GB)

Känns som att en iPod touch eller iPod nano är ett bättre köp om man inte nödvändigtvis måste ha den feta hårddisken.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2007-09-09 10:59

Stämmer säkert på alla punkter. Men den är ju så SNYGG!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-09 12:34

Jag kommer inte köpa någon, jag väntar tills iPhone vers 2 kommer ut med 3G och 16GB då jävlar. Den perfekta lösningen.

Jag slog till direkt på en Classic 80GB. Min första iPod!
Givetvis är iPhone flera snäpp bättre och coolare, jag behöver en spelare med BRA ljud och STOR kapacitet NU.

Ursprungligen av Stefan Johansson:

Jag slog till direkt på en Classic 80GB. Min första iPod!
Givetvis är iPhone flera snäpp bättre och coolare, jag behöver en spelare med BRA ljud och STOR kapacitet NU.

Ett bra köp

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 17:29

Jo, för även om det finns en bättre iPod, så är ju inte denna sämre per automatik. Väldigt bra val Stefan med andra ord.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-09 19:51

Lite tycker jag att iPod Classics utseende börjar bli lite väl gammal för att kännas intressant.

Jag bryr mig personligen väldigt lite om utseendet däremot och kommer att köpa en iPod Classic så fort jag har den praktiska möjligheten, men enbart för den stora hårddiskens skull.

Ursprungligen av iggy:

Lite tycker jag att iPod Classics utseende börjar bli lite väl gammal för att kännas intressant.

Jag bryr mig personligen väldigt lite om utseendet däremot och kommer att köpa en iPod Classic så fort jag har den praktiska möjligheten, [b]men enbart för den stora hårddiskens skull.|/b]

... och den långa batteritiden.

Kommer själv ersätta min mini 1G från 2004 med en Classic 160 GB.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-11 22:47
Ursprungligen av hansfilipelo:

... och den långa batteritiden.

Kommer själv ersätta min mini 1G från 2004 med en Classic 160 GB.

Har missat hur lång batteritiden är på den nya?

Ursprungligen av iggy:

Har missat hur lång batteritiden är på den nya?

80 GB har 30 timmar och 160 GB har 40 timmar enligt Apples specar.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-12 18:32
Ursprungligen av hansfilipelo:

80 GB har 30 timmar och 160 GB har 40 timmar enligt Apples specar.

Imponerande! När jag får min 160 giggare så kan jag jobba en hel vecka med den utan att ladda upp den

Jag fick min 160 GB från Apple per bud hem i tisdags. Imponerande då jag beställde den på söndag kväll med gravyr på baksidan på apples hemsida.

Detta är min första Ipod och jag kan bara säga att jag är imponerad. Jag har tryckt ner alla mina CD på den och har fortfarande drygt 120 gb kvar att leka med....

Ersätter min 40GB 3G iPod med en 80GB nu i dagarna . Enda alternativet för mig. Förväntar mig en livslängd på två år, sen räknar jag med att touch kommit upp i 64GB då blir det en sådan.

Ursprungligen av Adrian B:

Känns som att en iPod touch eller iPod nano är ett bättre köp om man inte nödvändigtvis måste ha den feta hårddisken.

efter att haft en ipod nano och min mobil N73 parallellt i sommar så är nog en MP3-mobil + classic den bästa kombinationen. därför kommer jag köpa en 160g classic då min 4G 40gb ipod gick sönder för sista gången bara ett par dagar innan nya ipodsens kom. (det funkar inte längre att öppna ipoden och koppla in och koppla ur hårddisken tyvärr)
måste man begränsa sitt musikval dagligen så spelar det inte någon större roll om man har 2 gb eller 8 gb har jag kommit fram till och kommer ha därför ha min mobil för podcasts och aktuell musik, samt träning/mobilt användande. och till skillnad från min Nano så är ljudet i mobilen klart bättre (ej volymbegränsat till oanvändbart när man lyssnar på podcasts utomhus) för det användandet

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-13 13:57

Visst är det så att man _inte_ kan boota från e iPod...? Tänkte snabbt på att i fall att man kunde köra/klona med Super Duper till iPoden och det tar ca 80GB, så kan man ha resten till musik & video.. Har för mig att jag läste något om det här men jag hittar inget nu. Det var något med att det fanns en firewire sladd mellan iPoden & Macen?...

Har aldrig haft iPod utan kör sedan 3 år tillbaka med Archos AV420 som har en 3.5" skärm dock ingen formfaktor om man får utrycka sig så

Nu är man lite sugen men det hade varit kanon att kunna boota..

Intelmacar kan boota från USB men inte PPC-macar (som kräver Firewire). Så det borde ju gå om du har en ny maskin. Eller?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-13 23:11

Njet, jag har en Powerbook G4 och en iMac G5, före Intel-eran, så jag förstår.

Har en bra backuprutin med 2 externa FW HDs, klonar till dem genom Super Duper, men blev sugen på iPod Classic och hoppades lite.... Men men, jag kanske köper den för det den är, eller hur?

Tack för svaret

1
Bevaka tråden