Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grå dag på 99mac?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag skulle kunna skapa en "template" i det traditionella grå färgschema som ungefär alla internetforum användar.

Under en dag kan vi använda det grå färgschemat bara för att testa - kalla det "den grå dagen på 99mac" eller nåt.

Eller vad tror ni?

Här kan ni se vilka färgförändringar som är möjliga genom det inbyggda UBB gränssnittet:

http://99mac.com/pics/colors.gif

Blå, grått o vitt föreslår jag..

Lite inspirationskällor kring färgvalet:

(blått) http://forum2.tsixtyeight.com/
(grönt) http://www.club-sonyericsson.com/board/

Finns det ingen möjlighet att byta till phpBB version 2, personligen tycker jag att phpBB känns fräschare än UBB. Men UBB kanske har andra fördelar som jag inte känner till?

[ 05 Juli 2002, 13:34: Meddelandet ändrat av: marton ]

Grått, vitt och olivgrönt?

I phpBB 2 har användaren förresten själv möjligheten att välja bland ett antal fördefinierade gränssnitt. Kanske kan det vara något att införa i detta forum?

I phpBB 2 har användaren förresten själv möjligheten att välja bland ett antal fördefinierade gränssnitt. Kanske kan det vara något att införa i detta forum?

Den funktionen finns i UBB.threads också (den MySQL drivna versionen av UBB).

Jag ska installera UBB.threads inom någon vecka och testköra den på nya sidan 99resor.com. Om den fungerar som det är tänkt så kan vi säkert uppgradera till UBB.threads även här på 99mac.com.

  • Medlem
  • 2002-07-05 14:13

Jag tycker att forumen jag tipsade om är snyggare. Vad tycker ni andra?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: marton:
Jag tycker att forumen jag tipsade om är snyggare. Vad tycker ni andra?

Ja, fast toningar är fult. Verkar väldigt populärt sorgligt nog.

Jag tycker 99mac e helt perfect som det är,varför ändra när det fungerar så bra plus att det är inte ett dugg förvirrande här till skillnad mot en massa andra forum.Dom har ofta färger o uppställningar som gör att det blir jobbigt att vara där.Måste nog säga att detta forum e det som känns bäst av alla jag varit på.

Med andra ord Ni har gjort en mycket mycket bra sak av detta ...=)

Och vad jag har förstått så stiger väll besökarsiffrorna hela tiden som det är?

Måste nog säga att detta forum e det som känns bäst av alla jag varit på.

Tackar, tackar!

Och vad jag har förstått så stiger väll besökarsiffrorna hela tiden som det är?

Traffic Statistics for last 60 days
Hour with most sessions: 11:00 - 11:59
Most popular day: Tuesday
Most popular month: May 2002
Most popular date: May 21 2002
Repeat visitors: 6,703
One-time visitors: 11,587
Average session length (secs): 367.00
Average pages per session: 8.96
Average hits per session: 38.36
Average pages viewed per day: 12,726

Även om de nuvarande färgerna och kombinationerna inte är världens mest läckra tycker jag det är viktigt att vara rädd om denna "husets färg", det är en viktig profilfråga, mycket som jag besöker känns anonymt och saknar det där egna uttrycket. Hellre lite småful än att se ut som alla andra.

Vi brukar säga "Produktionen får inte konkurera ut låten".Tror samma sak gäller här med färger o dyl.
När design o färger börjar trötta ut ögonen efter en kort stund som så många ställen på internet då skulle jag vilja säga att man misslyckats med designen.

keep it real

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-06 12:23

...å jag har varit trött på den här bruna kaffefärgen redan sedan första dagen - sorry to say! Om tonerna mer hade gått i sandfärg eller diskret blågrå så hade det varit mycket bättre. Jag tillåter mig publicera tre färgförslag som jag gjorde i en tidigare tråd för ett halvår sedan...

http://homepage.mac.com/thonirojo/.Pictures/Bild%2D2.gif

http://homepage.mac.com/thonirojo/.Pictures/Bild%201.jpg

http://homepage.mac.com/thonirojo/.Pictures/Bild%203.jpg

[ 06 Juli 2002, 12:24: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

Måste säga att efter att ha varit runt på ett antal forum och tittat så börjar jag tycka att detta forum är det som fungerar bästför ögon och hjärna (iaf min hjärna).
Lugnt och harmoniskt, inte en massa konstiga färger som gör det svårt att läsa.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-06 17:03

Tycker det är bra som det är! Det är charmigt! Gillar färgvalet! Så, låt det vara, snälla?

Som vi har sagt ovan - den dag vi uppgraderar till UBB.threads så kommer alla användare kunna välja bland ett antal förvalda färgscheman. Då kan Clavius ha en blå-grå 99mac och jag kan köra kaffefärgat osv.

Det låter väl som den bästa lösningen?

Jo, det blir bra. Då kan alla välja det färgschema som man gillar bäst. Allar blir nöjda och glada.

När kan vi se fram emot UBB.threads på 99mac?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: marton:
Jag tycker att forumen jag tipsade om är snyggare. Vad tycker ni andra?

Håller med. Tyckte inte om de Nixon tipsade om. Den första var för plottrig och för liten text. Den andra var helt tvärtom lixom. För stort.
Jag har ingenting emot 99mac.com:s sida alls...dvs uppläggningen. Däremot gillar jag inte den...*hrm*..bajsbruna färgen.
Jag röstar på att behålla uppläggningen men fixa en fräschare färg här och där bara.
Blått är trevligt..likaså Grönt

Gambit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Som vi har sagt ovan - den dag vi uppgraderar till UBB.threads så kommer alla användare kunna välja bland ett antal förvalda färgscheman. Då kan Clavius ha en blå-grå 99mac och jag kan köra kaffefärgat osv.

Det låter väl som den bästa lösningen?

Toppen!

Gambit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-07 00:38

Va´ lyckliga vi alla skall bli!

När kan vi se fram emot UBB.threads på 99mac?

Jag har köpt en UBB.threads licens i helgen och ska installera den på 99resor.com för att lära mig hur det fungerar.

Det är ganska stora skillnader på versionerna så jag vill inte byta innan jag är säker på att det verkligen är ett bra byte.

OM det verkar självklart att byta så behöver det inte ta speciellt lång tid.

  • Avstängd
  • 2002-07-07 10:59

Woohooo *vill ha 99mac i lila*

Är sugen på att prova msn.se´s blåa färg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-11 17:31

Apropå kaffetemat, är Bindan möjligen 99mac-medlem?

/Nils

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-11 19:15

Nej - men han är färgblind på ena ögat!

Jag gillar den här färgen, den ÄR 99mac.
Det roliga med den är att jag ofta ser nya nyanser i den varje gång jag besöker 99mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-11 19:54
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nils:
Apropå kaffetemat, är Bindan möjligen 99mac-medlem?

/Nils

Oj, nu när jag kollar på Macen har ju sidorna inte alls samma färg. På jobb-pc:n såg de närmast identiska ut...

Jag läser på en del olika forum men 99mac är det enda forumet jag är aktiv på eftersom jag tycker att det är snyggt och har vettiga användare som man får bra respons ifrån...

Bevaka tråden