Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som kan word bra?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God morgon alla!

Jag sitter just nu och skriver ihop ett informationsblad. Men för att göra det lättare så vet jag om att man kan dela pappret i så många bitar man vill ha det i word? Man gör så att det blir ungefär två papper av ett papper. Usch vilket förklaring jag ger, men jag vet inte hur jag ska kunna förklara det bättre.

Gärna på engelska för jag har bara ännu engelskt word, surar över det varje gång det strular så här för mig. Ni har varit så gulliga och hjälpt mig tidigare när jag har haft problem med word och inte fattat något.

Åh hoppas det är någon som vet hur man gör och förstod min förklaring.

Ha en trevlig dag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-13 07:57

OM jag "gissar" rätt så:

1. Gå till view välj pageview
2. Där du vill att en ny sida ska börja gå till infoga -- break -- pagebrake
(vet inte vad infoga heter i den engelska versionen)
var det så?

Jag hittade det men jag fick bara nya sidor.. usch förbannat att man inte har svenskt office.

Säkert helt rätt men jag gör så fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-13 08:18

Vill du ha två spalter text?

Ja, typ. Vet att man skall kunna dela pappret fast det ser ut som ett papper. Så otroligt svårt att förklara. Om du tänker dig att jag vill ha som två rutor som jag kan skriva i fast det är samma papper jag skriver på. Jag ska göra en broschyr som man viker på mitten (A4).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-13 08:33

ok du kan göra på två sätt, har bara svenska men visar ändå, om jag fattar denna gång.
4 bilder kommer du att se, menyn för textruta, samt menyn för spalter
bilder på hur dessa blir ser du också. Spalter är som flödande text där högerspalten blir sidan 2 Text rutor är separata, och visar bara så mycket text som det får plats i rutan, sen blir den dold.

/Tangen

Åh gud så gulligt av dig, skall genast försöka... Tusen tusen tack, även bilder det är bra för en som mig ibland

Jaaaaaaaa det var så jag tänkte. Åh vad du underlättade mitt skolarbete nu. TUSEN TUSEN tack..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-13 08:45

inga probelm, bra att det löste sig

1
Bevaka tråden