Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya tangentbordet: Apple-detaljer :D

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-09-12 21:28

Upptäckte just en fantastisk grej med det nya tangentbordet (USB) som verkligen bara kan komma från Apple. Trycker man snabbt på Caps Lock så tar den inte, dock fungerar alla andra knappar hur bra som helst om man trycker snabbt. Ännu en dag förgylld av Apple, tackar :).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-12 21:29

Det är inget nytt egentligen, MacBookens tangentbord fungerar likadant.

Jag har stängt av min CAPS-LOCK helt, det är ännu bättre.
Totalt värdelös tangent för övrigt.

Ursprungligen av boris91:

Det är inget nytt egentligen, MacBookens tangentbord fungerar likadant.

Min gör inte så. Behöver man ställa in det själv eller?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-12 22:22

Om man bara trycker på den lite snabbt händer ingenting, trycker man i 1-2 sekunder börjar dioden lysa och då är CAPS aktiverat. Så har det alltid varit, men du kan ju kolla i inställningarna..

Dioden tändas direkt om man trycker på caps, i alla fall på min MacBook, det räcker med ett snabbt tryck på tangenten. Någon inställning tror jag inte det är, men det kanske är annorlunda på din mac boris91?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-13 08:26
Ursprungligen av Mikael E:

Dioden tändas direkt om man trycker på caps, i alla fall på min MacBook, det räcker med ett snabbt tryck på tangenten. Någon inställning tror jag inte det är, men det kanske är annorlunda på din mac boris91?

Så även på min splitternya. Men om man trycker _mycket_ snabbt så tar det inte, men det gäller alla tangenter.

Undra hur det skulle vara att ha en "Enter" tangent på vänster sida också, istället för Caps Lock.

Ursprungligen av Chaosstar:

Undra hur det skulle vara att ha en "Enter" tangent på vänster sida också, istället för Caps Lock.

Intressant tanke! Kan ju vara bra på kompakta tangentbord som inte har den numeriska knappsatsen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-13 00:31

Jag har faktiskt också tänkt på detta, är väldigt enkelt annars att man kommer åt den av misstag. Min caps har en fördröjning på några millsekunder, så om jag trycker på den snabbt så går den inte i. Sjukt bra!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-13 09:00

Glapp?

Yes!!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-13 16:49
Ursprungligen av Yes:

Glapp?

Yes!!

Må vara så (men säg ingenting, det verkar ju vara en genomtänkt funktion:))

1
Bevaka tråden