Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Studio FTW!

Tråden skapades och har fått 136 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ser på apple.com att logic 8 finns numera

Nyheterna är väldigt lika de som dök upp i listan för Digital Performer 4.5x (tre år sedan)

Dom verkar ha dumpat priserna rejält iaf...

Vad skall man säga.... snacka om besvikelse...
Det verkar som att alla innovativa tyska programmerare har lämnat skutan och att de inte ens lämnat över kärnkoden till amerikanerna, så det enda de kan göra är att trixa med layouten...fan man är ju gråtfärdig rent ut sagt...vilket Antiklimax!!!! Ett serienummer istället för dongle är ju ett smart drag för Apple`s datorhårdvaruförsäljning om man skall snacka klarspråk.

Ursprungligen av Firechild:

Vad skall man säga.... snacka om besvikelse...
Det verkar som att alla innovativa tyska programmerare har lämnat skutan och att de inte ens lämnat över kärnkoden till amerikanerna, så det enda de kan göra är att trixa med layouten...fan man är ju gråtfärdig rent ut sagt...vilket Antiklimax!!!! Ett serienummer istället för dongle är ju ett smart drag för Apple`s datorhårdvaruförsäljning om man skall snacka klarspråk.

Tycker det verkar som det är exakt samma tyska programmerare som vanligt, typ Emagics team.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-09-12 22:15
Ursprungligen av Firechild:

Vad skall man säga.... snacka om besvikelse...
Det verkar som att alla innovativa tyska programmerare har lämnat skutan och att de inte ens lämnat över kärnkoden till amerikanerna, så det enda de kan göra är att trixa med layouten...fan man är ju gråtfärdig rent ut sagt...vilket Antiklimax!!!! Ett serienummer istället för dongle är ju ett smart drag för Apple`s datorhårdvaruförsäljning om man skall snacka klarspråk.

Du skojar!

jag betalar gärna 2000:- för den fina featurn att bli av med XSkey. Vet inte hur många nätter jag har haft mardrömmar att denna skall lägga av / försvinna...det är utveckling åt rätt håll det

//JOJA

http://www.logicpro.se/phpBB2/index.php

(varmare mottagande av L8 )

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-12 17:51

Tycker det ser väldigt intressant ut och interfacet verkar helt ljuvligt.

jag älskar det

spännande/kul/intressant

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-12 18:37

ja tjenare, vilken grej! det är det här jag gillar med att gå och vänta på såna här jätte-appel-uppgraderingar, plötsligt är de bara där på apple.com

men jag ser inget om något logic express 8?

Ursprungligen av blouis:

men jag ser inget om något logic express 8?

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?mco=64C86DD3&nplm=MA806LL/A

200 dollars är inte illa

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-09-12 18:33

tänker på tracktion när jag ser det.
men väldigt intressant.

skulle vara kul att jämföra logic, pro tools och aurdor

  • Medlem
  • 2007-09-12 22:02
Ursprungligen av leere:

tänker på tracktion när jag ser det.

Just min tanke också! Som en perfekt blandning av Tracktion, Garageband och "gamla" Logic. Och det är just det som gör Logic Studio så grymt intressant tycker jag! Äntligen har de fattat att man fixar det mesta i ett fönster och på det viset samtidigt gör programmet logiskt, vilket förmodligen var meningen någon gång långt bak i tiden...

Ja, då ska det bara till en lösning så att man kan köra alla trevliga VST-pluggar som bara finns till PC även på mac. När det sker så är jag mycket nära ett köp av en ny Imac och Logic Studio...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-12 22:16
Ursprungligen av asha:

Just min tanke också! Som en perfekt blandning av Tracktion, Garageband och "gamla" Logic. Och det är just det som gör Logic Studio så grymt intressant tycker jag!

Exakt min tanke! Blev aldrig vän med Tracktion men just fönsterhanteringen i det programmet är grymt.

Eller nästan exakt min tanke, Garageband har jag aldrig ägnat mig åt. Vad är det i det programmet du ser i Logic Studio?

  • Medlem
  • 2007-09-12 22:53
Ursprungligen av Skilling:

Eller nästan exakt min tanke, Garageband har jag aldrig ägnat mig åt. Vad är det i det programmet du ser i Logic Studio?

Hela browserdelen framförallt med även en del GUI-grejer är rätt mycket Garageband tycker jag..

Ahh, jag vill se mer videos!!..tycker Logic 8 ser bättre och bättre ut för varje gång jag kikar in på sidan..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-13 15:53
Ursprungligen av asha:

Ja, då ska det bara till en lösning så att man kan köra alla trevliga VST-pluggar som bara finns till PC även på mac. När det sker så är jag mycket nära ett köp av en ny Imac och Logic Studio...

Fxpansion erbjuder en konverterare från VST till AU: http://www.fxpansion.com/index.php?page=5&tab=22

Hur pass bra den funkar vet jag inte, men det verkar ju schysst.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-13 15:55

Nu har jag beställt en uppgradering från Logic Express 7.2 till Logic Studio. Hoppas på turbo-leverans...

Undrar bara hur och när man kan uppgradera från den svenska applestoren :). Det är ju grymt billigt, men då det inte kommer att vara någon XS-Key så lär den hamna på diverse t*rrentsi*er, vilket iof lär sälja mer Apple-datorer -> World Domination for Steve Jobs!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-12 18:45

oh yeah baby äntligen !!!

ps. undra om man får tjacka uppdateringen med studentrabatt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-12 18:51
Ursprungligen av djablo:

oh yeah baby äntligen !!!

ps. undra om man får tjacka uppdateringen med studentrabatt?

Jag var inne i Apple Store via Mecenat nu, och då fanns inte de nya versionerna alls. Men det kommer väl.

En annan grej, hur är det med kommande OS X? Om man skaffar det nya Logic nu, så måste det väl vara kompatibelt med Leopard?

Ursprungligen av blouis:

Jag var inne i Apple Store via Mecenat nu, och då fanns inte de nya versionerna alls. Men det kommer väl.

En annan grej, hur är det med kommande OS X? Om man skaffar det nya Logic nu, så måste det väl vara kompatibelt med Leopard?

Varför skulle det INTE vara det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-12 19:40
Ursprungligen av tiger leap:

Varför skulle det INTE vara det?

Nej, jag vet inte. Tänkte om det kunde vara något med den här 64-bitars grejen?

Ursprungligen av blouis:

Nej, jag vet inte. Tänkte om det kunde vara något med den här 64-bitars grejen?

Tror inte du behöver oroa dig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-12 22:56
Ursprungligen av blouis:

Jag var inne i Apple Store via Mecenat nu, och då fanns inte de nya versionerna alls. Men det kommer väl.

En annan grej, hur är det med kommande OS X? Om man skaffar det nya Logic nu, så måste det väl vara kompatibelt med Leopard?

Jag tror bara den inte kommit upp än.. Tex så har fortfarande inte Final Cut Studio 2 droppat in där.. Eller så är det så jäkligt att dom inte lägger in uppdateringen där. Hoppas inte... Men jag hittar inte ett uppgraderingspris från Logic 7 ???

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-13 01:56
Ursprungligen av blouis:

En annan grej, hur är det med kommande OS X? Om man skaffar det nya Logic nu, så måste det väl vara kompatibelt med Leopard?

Apples program brukar oftast vara kompatibla med Apples program

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-13 22:36
Ursprungligen av blouis:

Jag var inne i Apple Store via Mecenat nu, och då fanns inte de nya versionerna alls. Men det kommer väl.

Kollade Mecenat Apple Store nu igen, och då finns Logic Studio 8 för 4195 kr. Logic Express 8 kostar 1695 kr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-13 23:29
Ursprungligen av blouis:

Kollade Mecenat Apple Store nu igen, och då finns Logic Studio 8 för 4195 kr. Logic Express 8 kostar 1695 kr.

Oh yeah baby farsan sliter fram sitt csnkort and goes bezerka town logic upgrade bonanza... Fast först måste ja få studiebidraget

Ursprungligen av djablo:

oh yeah baby äntligen !!!

ps. undra om man får tjacka uppdateringen med studentrabatt?

Studentrabbaten po min Amerikanska Student Applestore ger mig priset foer Logic Studio 8 po $449.00 . Logic Express 8 er po $179.00.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-12 18:59

Såg även att de kommit med Logic Express 8. Om jag förstår det hela rätt ingår nu EXS24 Samplern istället för Playern. Stämmer det vore det grymt!

Förresten är priset halverat för PRO versionen! Ny kostar den nu $499,-, upgrade från ver. 5/6 $199,- och upgrade från Express $299,- i USA butiken.

Senast redigerat 2007-09-12 19:10
Bevaka tråden