Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget Midi ljud i Express

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-06 20:16

Jag är helt ny med Logic och fattar inte så mkt.. Så jag vill gärna ha lite hjälp..
Jag har ett midi track med noter inpelade, "Volym mätaren" eller vad man ska kalla den rör sig, men jag hör inget ljud.. Jag misstänker att det beror på att jag inte har aktiverat nått VST instrument.. Men jag vet inte hur jag gör:( Jag skulle behöva lite hjälp!

MVH

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-07 19:25

Ingen?

Låter som du gissar rätt, bara att dyka ner i manualen.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-09-07 20:31
Ursprungligen av eskimo:

...bara att dyka ner i manualen.

* applåder*

Det är bara en fasad, kör piratat själv.
Däremot använder jag aldrig midi så det fick bli latsvaret.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-09 19:18

Snälla? Ja orkar inte leta upp en manual:S

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 19:21

Midi är kontrolldata, inte ljud. Läs vidare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-09 19:42

jo de vet jag, men asså, de låter inget när jag spelar upp ett midi spår... Jag tror det är för att jag inte har aktiverat nått vst instrument, och det är de jag vill veta hur jag gör..

Läs i manualen.

Och har du en piratad version så får du nog inte mer hjälp än så här.

VST i logic?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-11 19:29

Jag hittade min manual o löste de.. Tycker nog nästan de e enklare i cubase:p

Samma problem - inget ljud i Logic 8 Express efter upgradering

Jag har köpt för dyra pengare Logic Express och sedan uppdaterat den till version 8. Då fungerade allt, men när jag nu uppdaterade till den allra senaste versionen så försvann plötsligt ljudet.

Jag har skapat en låt i Garageband och sedan fört över den till Logic. Det fungerade utmärkt att spela upp den före sista uppdateringen men nu är datorn helt tyst. Och med de sista versionerna har jag inte fått något utförlig manual. Numer har ju Apple små tunna lådor som ser ut som CD fodral.

Är det någon som vet om det är någon inställning som skall klickas i? Jag har kollat att Core Audio är ikryssad - men längre kommer jag inte,

Jag kanske skall tillägga att jag har en MacBook Pro med Intel processor och kör Leopard

Mvh Crister

Var det inte so att man var tvungen att go in po Environment och legga till en Quicktime-modul foer att fo det fungera? Extremt obekvem och urusel loesning tycker jag. Har inte testat hur det er i Logic 8 dock.

Tack, men problemet har löst sig

Hej och tack för omtanken

jag skulle förstås gått in och berättat att problemet löste sig dan efter jag skickat förfrågan. Efter att prövat ett antal varianter fick jag för mig att göra det jag borde gjort allra först - kollat om alla sladdar satt i ordentligt. Det gjorde de, men det visade sig att min fru stängt av förstärkaren som driver högtalarna - med hänvisning till att "den drar en massa ström när den står på standby". Till saken hör att förstärkaren inte alls står i närheten av datorn, så jag såg den helt enkelt inte, och jag låter den alltid stå på.

Så banalt kan det vara ibland.

Crister

1
Bevaka tråden