Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Urklippen sorteras bakvänt vid inklistring, hur fixar man det?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en mapp full av filer. Dessa filer markerar jag, och kopierar för att klistra in filnamnen som text i ett annat dokument, men när jag sedan klistrar in filnamnen i ett mail eller ett textdokument, så blir sorteringen fel. Filerna sorteras från Ö till A fallande, det måste väl gå att ändra på? Jag kollade i urklipp innan jag klistrade in filnamnen, och de var felaktigt sorterade där med.

Kortfattat:

Jag vill att den text man har i urklipp skall sorteras från A till Ö i fallande ordning, går det att fixa?

Tackar på förhand

Har du rätt sortering i mappen när du kopierar? Så den inte är Ö-A där.. Jag får iaf rätt ordning om jag markerar allt i en mapp, kopierar och klistrar in i Textedit.

Ursprungligen av Johan S:

Har du rätt sortering i mappen när du kopierar? Så den inte är Ö-A där.. Jag får iaf rätt ordning om jag markerar allt i en mapp, kopierar och klistrar in i Textedit.

ja då.

Filerna är sorterade från A till Ö i listvy.

Hmm, det här var skumt alltså. Om jag har innehållet i mappen sorterat i listvy så blir det bakvänd sortering, men i symbolvy och kolumnvy så blir det rätt. trots att alla tre vyerna är rätt sorterade från början.

Testa gärna detta, men så blir det för mej i alla fall. Är filerna i listvy (mittenknappen) så blir sorteringen fel av någon anledning.

Skumt.

Prova att ställa in mappen ifråga på kolumner och kopiera efter att du gjort det.

Ursprungligen av Taz_1999:

Prova att ställa in mappen ifråga på kolumner och kopiera efter att du gjort det.

ja då blir det riktigt, både kolumn och symbol-vy fungerar, men inte listvy. Borde vara en bugg.

1
Bevaka tråden