Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan nästa uppgradering av Macbook bli?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-10 14:52

Hörde nått om att grafiken i macbook ska få sig ett uppsving i nästa uppdatering och att den uppdateringen kan tänkas komma inom 1-3 månader, kan det stämma? Nån som hört nått liknande?

Vågar man hoppas på ett eget grafikkort eller blir det en nya version av intels GMA tror ni?

Det skulle mycket väl kunna bli så. Det har tidigare brukat komma en ny iBook eller MacBook omkring oktober/november lagom till julhandeln och tittar man på staplarna på Mac Buyer´s Guide verkar det inte helt omöjligt att det blir så även i år.

Hmm, ska man vänta då? Funderar på om man ska vänta nårra månader o se om det kommer nån uppdatering. Får nog bli så

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-10 16:59

Tror att det förmodligen kommer vara en mac med GMA X3100

Jag väntar mig en MacBook med hela Santa Rosa-paketet: nytt grafikchip, 4 GB max RAM och de snabbare Merom-propparna.

Fast helst vill jag att Penryn ska komma till MB redan nu i jul. Men det lär väl aldrig hända.

Förmodligen blir det väl LED-backlight i skärmarna innan årets slut också.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-11 21:27
Ursprungligen av HEK:

Hörde nått om att grafiken i macbook ska få sig ett uppsving i nästa uppdatering och att den uppdateringen kan tänkas komma inom 1-3 månader, kan det stämma? Nån som hört nått liknande?

Vågar man hoppas på ett eget grafikkort eller blir det en nya version av intels GMA tror ni?

Var har du läst detta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-12 02:25
Ursprungligen av Lazon:

Var har du läst detta?

Då intel fasar ut den plattformen macbooken körs på faller det sig rätt naturligt att apple fortsätter med nästa motsvarande intelchipset, som dessutom råkar vara välbeprövat i och med de nuvarande mbp-modeller.

Ursprungligen av Trino:

För de som vill ha en dator med mycket bättre grafikkort skaffar man MBP, om man ska ha datorn till diverse vardagliga sysslor köper du en MB. Jag ser iallafall ingen vits med att lägga in mer minne, de som sitter i den duger gott och väl, även till vissa spel.

Rent beräkningsmässigt ligger inte macbooken långt efter macbook pro, därför är det precis lika stor vits att utöka minnet i den som i en mbp om man kör tyngre program. Det är inte bara spel som behöver mycket minne.

För mobila användare är dessutom mbp ganska otymplig i och med den större storleken. Varför finns inget motsvarande Powerbook 12" kvar?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-11 21:51

För de som vill ha en dator med mycket bättre grafikkort skaffar man MBP, om man ska ha datorn till diverse vardagliga sysslor köper du en MB. Jag ser iallafall ingen vits med att lägga in mer minne, de som sitter i den duger gott och väl, även till vissa spel.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-12 09:19

Ni tror inte det dyker upp någonting nytt på MB fronten nu på Paris Expot då?
Kanske tillsammans med Lepoard?

Hoppas verkligen det kommer en ny Macbook i Paris, går och väntar på att köpa en nu, vem vågar köpa något nu och sen en dag senare så finns det nyare och fräschare ute.

Sen vill man såklart ha Leopard i sin nya!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-12 14:50
Ursprungligen av alindvall:

Hoppas verkligen det kommer en ny Macbook i Paris, går och väntar på att köpa en nu, vem vågar köpa något nu och sen en dag senare så finns det nyare och fräschare ute.

Sen vill man såklart ha Leopard i sin nya!

Sitter i precis samma situation! : )

Fast dyker det inte upp något då så tänker jag köpa ändå.
Tänker inte gå och vänta i all evighet!

Ursprungligen av nofate:

Sitter i precis samma situation! : )

Fast dyker det inte upp något då så tänker jag köpa ändå.
Tänker inte gå och vänta i all evighet!

Samma här! Men det jag tvivlar mest på är dock om det är värt 11000 kr bara för att få en macbook, då man kan få en jävligt bra PC som man också kan spela spel på för samma pris.

Hatar att vänta på något gott.

1
Bevaka tråden