Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G-iPhone till Tyskland i november?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Enligt Appleinsider, som länkar till franskaMacBidouille, så ska en annons för iPhone från tyska T-Mobile visa att iPhone kommer i en 3G-variant i Tyskland i november.

Men smakar det så kostar det. Telefonen ska, enligt annonsen, kosta ca. 5000 kronor, med en månadskostnad på minst ca. 500 kronor, då med fri datatrafik precis som i USA.

Låter troligt, och ser äkta ut, men vem vet. För samtidigt ryktas det att O2 i England just nu bygger ut sitt EDGE-nät inför iPhone, vilket motsäger ryktena om 3G.

Edit: Länken också: http://www.appleinsider.com/articles/07/09/08/purported_t_mobile_ad_claims_3g_iphone_for_germany_in_november.html

Inte nya iPod touch ikonerna vilket borde komma i nästa version av iPhone.
Den som lever får se...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-09 09:24

Blir det inte fria samtal och sms som i usa köper jag en ipod touch får väl vänta till efter nyår då..

Senast redigerat 2007-09-09 10:18

Jag tycker att det där är alldeles för lätt att förfalska för att man ens ska kunna överväga att lita på att det stämmer.

Givetvis trevligt om det stämmer, och inte helt otroligt heller. Men alldeles för lätt att förfalska för att man ska lita på det.

OM detta stämmer ska det bli mycket roligt att se om det är enklare att hacka en iPhone från Tyskland än den amerikanska. Vad tror ni?

Ursprungligen av bastuman:

OM detta stämmer ska det bli mycket roligt att se om det är enklare att hacka en iPhone från Tyskland än den amerikanska. Vad tror ni?

Nog inte neklare, men förhoppningsvis får man åäö på en gång.

Ursprungligen av Leftrustle:

Nog inte neklare, men förhoppningsvis får man åäö på en gång.

Ä och Ö i alla fall.

Jag har en stark känsla av att annonsen är fejk. En iPhone med turbo 3g skulle förmodligen också få en oacceptabelt kort batteritid.

/M

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-09 21:02

Antagligen även Å tror jag. Det vore enklare för Apple att fixa en egen Europaversion av mjukvaran på en gång. Vid registreringen kan man då kanske välja land, och tangentbordet kommer att ta fram rätt tecken efter det.

Kanske vore nåt?

Helt klart fejk. Står ju Apple iPod och inte iPhone i annonsen, en sån miss skulle de knappast göra...

Jag räknar till 1 x iPod och 2 x iPhone - men det är med mina skumma ögon det -

3G iPhone mer eller mindre bekräftad - Med 16 GB minne!

Alla spekulationer om 3G och en 16GB- Modell var troligtvis sanna... Jag säger bara Woho!:D
http://macworld.idg.se/2.1038/1.119875

Nej, det är inte alls bekräftat. Jag tror iofs att det kommer att hända, men det är inte samma sak.

Det är ju bara spekulationer! Står ju i artikeln att det kan vara en falsk annons, jag kommer inte att tro på något annat än ett officiellt uttalande från Apple.

Läser man annonsen det hänvisas till, så står det Apple iPod 16 GB, vilket får mig att tvivla. Det borde väl stå Apple iPhone 16 GB?

Ursprungligen av Mikael E:

Läser man annonsen det hänvisas till, så står det Apple iPod 16 GB, vilket får mig att tvivla. Det borde väl stå Apple iPhone 16 GB?

Detta kan ju faktiskt hänvisa till att det är en telefon kombinerat med en 16gb iPod.

Ursprungligen av Mikael E:

Läser man annonsen det hänvisas till, så står det Apple iPod 16 GB, vilket får mig att tvivla. Det borde väl stå Apple iPhone 16 GB?

Detta kan ju faktiskt hänvisa till att det är en telefon kombinerat med en 16gb iPod.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-09 22:39

Så du börjar tvivla för att någon skrev fel i en annons som inte ens släppts än? Expert sålde iPodfjärrar under benämningen "iPod Shuffle" förra året, och det gick väl bra..

Ursprungligen av boris91:

Så du börjar tvivla för att någon skrev fel i en annons som inte ens släppts än? Expert sålde iPodfjärrar under benämningen "iPod Shuffle" förra året, och det gick väl bra..

Med tanke på vad det är för produkt, så tror jag varken Apple eller T-Mobile skulle göra ett sånt tryckfel.

Slog ihop två liknande trådar vilket kan göra att det ser lite konstigt ut ibland.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-10 00:11

Tycker det är märkligt att det inte står något om en iPhone på tyska t-mobile's hemsida... Jag röstar på att annonsen inte är äkta.

Ursprungligen av imported_Cissi:

Tycker det är märkligt att det inte står något om en iPhone på tyska t-mobile's hemsida... Jag röstar på att annonsen inte är äkta.

I sådana fall beror väl det på att annonsen påstås vara läckt. Alltså, inte officiell.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-10 11:57

http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article741782.ab

He he, det som skiljer sig är att den här har hela 16 MB i minne, det ni!

Ursprungligen av Cartman:

http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article741782.ab

He he, det som skiljer sig är att den här har hela 16 MB i minne, det ni!

Aftonbladet är ännu värre än MacWorld. Det låter ju nästan som att T-mobile har börjat annonsera på riktigt...

Jag tvivlar starkt på att annonsen är äkta. För det kan inte vara så att de gör i ordning annonsen två månader innan telefonen släpps. Dagen innan skulle vara mer tänkbart.

Ursprungligen av Marcus K:

Jag tvivlar starkt på att annonsen är äkta. För det kan inte vara så att de gör i ordning annonsen två månader innan telefonen släpps. Dagen innan skulle vara mer tänkbart.

Tror du verkligen så stora företag med så stora och viktiga (eventuella) kampanjer har så kort framförhållning?
Nja...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-11 18:10

Lite off topic... men har nån sökt på "iphone" på telenors hemsida. Luring?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-10 13:11

Vad tror ni om månadsavgiften då? Tror ni det kommer hamna på 500 kr/månad här i Sverige också?

Förstår att engångspriset är hyfsat lågt och måste kompenseras men det känns väl saftigt, för mig iaf. I så fall kanske det blir att satsa på en ipod touch istället, så slipper man vänta så länge iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-10 14:04

Antar att de kom på sitt misstag eftersom artikeln i Aftonbladet är ändrad nu.. Men det känns som en väldigt osäker källa.

Haha, kul! Känns som att Telenor kommer bli leverantör när de nu även börjat sälja Macbooks och IPods i deras affärer.

Bevaka tråden