Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på helt tyst mus?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 11:16

Hej på er!

Eftersom jag är en perfektionist som just fått apples nya tysta tangentbord är det dags att se sig om efter en ny mus som inte väsnas. Just nu har jag en Apple Pro Mouse (anno 1999) som jag älskar förutom att det låter så groteskt mycket när man klickar!

Tips, idéer?

En Mightymouse borde väl vara tyst? 0 knappar, liten liten joystick som inte hörs när den rör sig.

http://www.apple.com/mightymouse/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 12:26
Ursprungligen av Taz_1999:

En Mightymouse borde väl vara tyst? 0 knappar, liten liten joystick som inte hörs när den rör sig.

http://www.apple.com/mightymouse/

Har hört blandade åsikter om MIghty Mouse. En del säger att den låter en del medans andra tycker att den är rätt så tyst. Scrollkulan verkar krångla för många också.

Från http://arstechnica.com/reviews/hardware/mightymouse.ars/2 :

Citat:

Like the Apple Pro Mouse, the upper shell depresses when you press on it in various places with your finger(s), and the clicking noise is an actual, real clicking noise that is not any different from the clicking noise I'm getting right now with the Microsoft Intellimouse on my Windows XP box.

Senast redigerat 2007-09-09 12:42
  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-09-09 13:07

Jag har en Mighty Mouse. Den låter när man klickar, samma när man scrollar. Det är dock inget man stör sig på. Hjulet är superbra när det funkar, att scrolla i sidled är mer användbart än man kan tro. Problemet är att det ibland inte går att scrolla åt vissa håll, vilket innebär att om man sedan använder en mus och vänjer sig vid att det faktiskt funkar är det svårt att gå tillbaka till Mighty, hur mycket man än kan scrolla i sidled.

Har en Mighty Mouse trådlös. Funkar hur bra som helst att scrolla. Det man måste göra är att ha ett litet tryck på kulan. Smeker man den bara löst så funkar den inte

Tyrst tycker jag att den är, fast som du beskriver så låter det ju som att det inte få låta nånting alls och knäpptyst är den inte

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 16:44

Finns det verkligen någon mus som har knappar som är absolut ljudlösa? Någon form av klickljud har det varit av alla de jag provat. Kan bli kul och se om någon har testat en helt ljudlös mus.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 17:31

Många moderna möss har en klickhögtalare i sig eftersom användarna är vana att få feedback genom att höra ljudet.

Var har du läst det? Låter ju helt vansinnigt..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-09 22:41

Vansinnigt? Det är precis det Mighty Mouse gör.

Tror ni det går att plocka loss ljudchippet?

Dra loss kabeln från datorn och det låter exakt likadant! Inbyggt batteri?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Dra loss kabeln från datorn och det låter exakt likadant! Inbyggt batteri?

Testa att trycka på sidoknapparna!

WTF?! Hur har de lyckats med det? Jag trodde jag hade sett allt..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-11 08:13

Haha. Jag har beställt en MX400 nu, återkommer med åsikter om dess ljudnivå eller om man kan modda den.

1
Bevaka tråden