Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny version av Adium vill inte fungera..

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett rätt så märkligt problem..

När Adium 1.1.1 kom så testade jag att installera men det fungerade inte, orkade inte mekka så mycket med det så ja fortsatte med den gamla Adium. Idag tänkte ja att ja skulle prova köra in 1.1.2 och gå till botten med problemet.

Själva problemet artar sig i att när jag bytt ut programmet mot det nya och startat det så finns inga kontakter i listan och det går heller inte att lägga till nya konton (finns inget att välja under listan på tjänster där man ska kunna välja icq, msn, etc). Det enda knappar som finns bland inställningarna är Accounts och Apperance.

Tänkte då att ja väl kan göra om allt från början o kastade således alla filer som hör till Adium. Problemet kvarstår dock.. Samma fel finns även om jag skapar en ny användare på datorn och försöker starta Adium med den.

Filerna jag tagit bort rä (utöver själva programfilen):

* ~/Library/Application Support/Adium 2.0/
* ~/Library/Caches/Adium/
* ~/Library/Caches/Adium Crash Reporter/
* ~/Library/Preferences/com.adiumX.adiumX.plist
* ~/Library/Preferences/com.adiumx.crashReporter.plist

Så, ifall nån har några bra ideer på hur ja ska få igång mitt Adium så skulle jag bli glad

Kan du köra äldre versioner?

Japp, 1.0.6 kör jag och de fungerar bra.

Jag kollade lite i Adiums forum och bland aktuella rapporter i Trac men hittade inget (inte i torsdags i alla fall) om något liknande fall. Har du letat där?

1
Bevaka tråden