Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Större meddelandefält någon?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan ni inte göra meddelandefältet som man skriver sina inlägg i lite större? Jag skriver alla mina inlägg i OmniWeb och det är lite irriterande att inte få någon överblick av vad man skrivit.

Det borde vara åtminstone 1.5 gånger så brett och 2 gånger så högt. Inte ens ett kort meddelande som detta går in i fältet och de flesta inlägg är längre.

Och så borde ni ändra "Diskussioner" till "diskussioner" i rutan "Rättigheter" som finns längst ner på den sidan som visar diskussionerna i ett visst forum.

Ok.

Tidigare var fältet 10 rader á 45 tecken.

Nu är det 15 rader á 80 tecken.

Bra/dåligt?

Bra!!

Jag kör 1600x1200 och jag tycker att fältet blivit för stort, jag har alltid 2 eller fler fönster i bredd uppe, och som det är nu får ja elaka scrollbars överallt bara för att input-rutan sticker ut

/ [V]

Jag kör 1280x1024 och använder IE som browser, och då får input-rutan plats även när man har 2 fönster i bredd.
Input-rutan får ju olika storlek beroende på vilken browser man kör samt skiljer det sig också mellan Mac - PC om man inte sätter storleken i pixlar.
Man skulle kunna pröva att sätta storleken i pixlar med en stylesheet tag, och se om det blir bättre.

För att få textfälten att anpassas med bredden som procent, lägg till följande i headern i html-koden:

<style type="text/css">

</style>

Lägg sen till i tagen för textfältet:
<textarea id="fullwidth"></textarea>

Då kommer fönstret automagiskt anpassas för 100% bredd inom tabellen i IE.

Låt dock vanliga ROWS och COLS-värden vara kvar, eftersom detta styr utseendet i NS.

Använd inte detta sätt för att styra höjdvärde , då det inte funkar i Win/Linux, enligt erfarenhet.

Betydligt bättre, precis som jag ville ha det! Tack så mycket.

Det skulle vara schysst om ni även gjorde meddelandefältet för privata meddelanden större. Jag har i och för sig endast skickat ett enda privat meddelande men ändå. Och så finns det en oöversatt mening på den sidan också.

1
Bevaka tråden