Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe CS3-programmen kraschar hela tiden trots ominstallation

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-08 14:21

sen igår så kraschar alla adobes program kan inte öppnar nått av dem. Kommer bara upp nått fel. Har prövat installera om det 2 gånger men hjälper inte.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-08 15:29

Ofta när program kraschar utan anledning i OS X så brukar det vara minnesrelaterat, har du installerat extraminne nyligen?

Kör Apple Hardware Test som finns på första CD skivan som du fick med datorn (Det skall stå AHT på den), håll nere ALT under uppstart när du har CD:n i så skall du komma åt Apple Hardware Test.

http://www.koalie.net/Walks/20050808-18_Bristol/20050811111857.jpg

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 09:11
Ursprungligen av Jetwash:

Ofta när program kraschar utan anledning i OS X så brukar det vara minnesrelaterat, har du installerat extraminne nyligen?

Kör Apple Hardware Test som finns på första CD skivan som du fick med datorn (Det skall stå AHT på den), håll nere ALT under uppstart när du har CD:n i så skall du komma åt Apple Hardware Test.

http://www.koalie.net/Walks/20050808-18_Bristol/20050811111857.jpg

har inte köpt extra minne. Men om det är minnet så borde fler program än adobe inte fungera?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-09-08 20:53

En annan idé kan vara att slänga alla inställningsfiler (.plist) som tillhör programmen i CS3 serien. Kanske lite långsökt men jag antar att dessa ligger orörda vid en ominstallation.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 11:11
Ursprungligen av Spooky:

En annan idé kan vara att slänga alla inställningsfiler (.plist) som tillhör programmen i CS3 serien. Kanske lite långsökt men jag antar att dessa ligger orörda vid en ominstallation.

har prövat slänga alla .plist hjälpte inte. slängde allt som har med adobe att göra avinstallera alla program även flash player, sen installera om ett program bara men gick ändå inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 11:14

ny prövar jag uppdatera programmet se om det hjälper.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 11:32
Ursprungligen av fudge:

ny prövar jag uppdatera programmet se om det hjälper.

hjälpte inte

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-09 11:04

Japp om det är fel på minnet så brukar de mesta krascha, man kan t.ex. inte ens öppna Systeminställningar eller Safari utan att det kraschar.

Men testa Spooky's tips och släng .plist filerna till respektive program. Exempel:
Din hemmapp -> Bibliotek -> Preferences -> com.adobe.Photoshop.plist

  • Medlem
  • 2007-09-09 11:37

Får du nån kraschlogg? Nån kanske kan uttyda den?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 11:38
Ursprungligen av Baron:

Får du nån kraschlogg? Nån kanske kan uttyda den?

jo fick en men slängde den nu ska pröva installera ingen åter kommer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 12:50

nu har jag testat installera trail ver och fick meddelande att inte gick att köra, att jag skulle installera om eller reparera photoshop och det gjorde jag men hjälpte inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 13:11

Någon som vet hur man tar bort installerade uppdateringar som man gör i programuppdateringar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 14:16

tack men har redan varit på dem sidorna och gjort allt där och laddat hem maccs3clean kört det och installaret ingen men inget av dem hjälper.

Men positiva att cs2 fungerar.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-10 09:26

Mitt CS2 kraschade hela tiden. Men ett bra tag googlande hittade jag en lösning. Kanske funkar för dig med. Ett plugin som inte fungerade tror jag, jag döpte om den bara så funkade CS2.

Applications/Adobe Photoshop CS3/Plug-Ins/Import/Export och där skall TWAIN.plugin finnas, jag lade till ~ framför den så den nu heter ~TWAIN.plugin så den inte är aktiverad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-10 16:52
Ursprungligen av Zappy:

Mitt CS2 kraschade hela tiden. Men ett bra tag googlande hittade jag en lösning. Kanske funkar för dig med. Ett plugin som inte fungerade tror jag, jag döpte om den bara så funkade CS2.

Applications/Adobe Photoshop CS3/Plug-Ins/Import/Export och där skall TWAIN.plugin finnas, jag lade till ~ framför den så den nu heter ~TWAIN.plugin så den inte är aktiverad.

pröva det nu men inget lycka

InDesign CS3 kraschar hela tiden när jag vill spara dokumenten. Började jävlas i fredags. Har testat de gamla tricken att ta bort mappen med förinställningar samt även startat om datorn men det är samma lika.

Körde inbyggda avinstalleraren och installerade sen om ID CS3 men det kraschar fortfarande när jag vill spara... det räcker att göra en ny tom A4 och sen spara så dyker den direkt.

Här finns en del tips. Det är visst Version Cue som strular när programmen kraschar när man ska spara filer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-10 17:15
Ursprungligen av Anders Täpp:

Här finns en del tips. Det är visst Version Cue som strular när programmen kraschar när man ska spara filer.

funkar inte heller

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-01 22:40
Ursprungligen av Anders Täpp:

Här finns en del tips. Det är visst Version Cue som strular när programmen kraschar när man ska spara filer.

Tack gode internet-gud. Du gud som sparat denna ovärdeliga information så att jag kunde reparera min InDesign CS3 utan att installera om allt ink. os. Veckan är räddad. Tror jag tar ledigt resten av den (om jag nu inte redan hade ledigt dvs.. eller ja.. frilans kallar andra det). Men seriöst.. Version Cue.. go and burn!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-03 07:53
Ursprungligen av c5j:

Tack gode internet-gud. Du gud som sparat denna ovärdeliga information så att jag kunde reparera min InDesign CS3 utan att installera om allt ink. os. Veckan är räddad. Tror jag tar ledigt resten av den (om jag nu inte redan hade ledigt dvs.. eller ja.. frilans kallar andra det). Men seriöst.. Version Cue.. go and burn!

Men efter trixandet som beskrivs ovan i länken så slutade PS att fungera. Var tvungen att göra en ny versioncue-3.0.0 mapp osv.. Men då funkar både PS och iD än så länge iaf.
Men frågan är om man inte ska installera VersionCue när man installerar allt för första gången. Eftersom en massa VC-komponenter installeras ju iaf och de är ju de som buggat för oss. Dvs. kanske risken för bugg minskas när om man installerar så som vårt kära Adobe vill.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-10-03 07:59

Mina erfarenheter av CS2 och CS3 tyder på att det är säkrast att installera allt rakt av. När jag struntat i Version Que så har det hänt att man fått ett CS-paket som betett sig en smula märkligt. Installerar man paketet inklusive förbannelsen Version Que så har jag inte haft några problem med paketet.

SKÄRPNING ADOBE!

Det skulle ha funnits ett slimmat installationsalternativ för dem som bara behöver det nödvändigaste/de viktigaste komponenterna. Man behöver kanske inte alla plug-in i InDesign eller Illustrator. Dåligt skrivna plug-ins kan väl ställa till det?

Den sidan jag hänvisade till handlar om CS3.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-10 17:39
Ursprungligen av Anders Täpp:

Den sidan jag hänvisade till handlar om CS3.

jo vet har flash cs3 installerat men inga program som har med cs3 fungerar helt plötsligt börjar undra om det är en uppdatering eller program man har installerat.

Jag kanske även skulle tillägga att den där sidan fick igång min installation så nu funkar allt igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-17 11:51

har inte löst problemet i nu störrit som bara den.

Det börjar bli dags att kontakta Adobe tycker jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-17 12:09

jo får man kanske göra, ända som stör mig är man inte kan avinstallera uppdateringar tror det nån som spökar men helt säker. Är gammal windows användare och där kan man ta bort dem.

Bevaka tråden