Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utdelad mapp ska visas permanent i finder

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag är ny på forumet och det verkar finnas mycket information för en amatör som jag själv. Jag försökte dock söka på min fråga men visste inte hur jag skulle formulera sökningen för att få träff, skriver därför ett eget inlägg.

Jag har precis gått över från Windows och köpt en MacBook Pro och vill koppla ihop den med min NAS som är kopplad till samma router som MacBooken. Jag har hittat funktionen "Anslut till server..." i "Gå" menyn. Nu till frågan/orna:

  • Vilket protokoll ska jag använda för bästa prestanda? SMB eller FTP?

  • Jag vill alltid arbeta med filerna som finns på NAS:en. Hur gör jag för att den ska återansluta med datorn när datorn startar upp?

Tack på förhand
/Henrik

Öppna System Preferences > Accounts och dra nätverksanslutningen till Login Items

Ursprungligen av EricBradley:

Öppna System Preferences > Accounts och dra nätverksanslutningen till Login Items

Strålande, tack!

Rekommenderar du att jag ansluter NAS:en via SMB eller FTP?

Tyvärr kommer den anslutna mappen att kopplas bort när datorn går i vila.

Det fanns en tråd om detta och ett flertal tips om script och andra lösningar. Kan tyvärr inte längre hitta trådarna med lösning till permanent visning av anslutna mappar.

Ingen aning faktiskt!

Testa och kolla vad som går fortast!

Tack, den har jag inte sett förut. Det var en annan tråd jag tänkte på. Ska se om jag kan söka den nu.

1
Bevaka tråden