Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävling: Sex iPhone 8GB som priser i ny Office 2008 tävling!

Tråden skapades och har fått 175 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag drar vi igång höstens stora 99mac tävling tillsammans med svenska Microsoft Office 2008 - var kreativ och vinn en iPhone 8GB!

Vi har det stora nöjet att presentera en riktigt kul tävling som passar 99mac perfekt: -tävlingen går nämligen ut på att utnyttja din kreativitet i Photoshop eller valfritt bildbehandlingsprogram för att ta fram en smart, snygg, rolig och/eller säljande annonsbanner för nya Microsoft Office 2008 för Mac. Tävlingsförslagen kommer rulla här på 99mac under hösten och alla får vara med i en omröstning - vilket förslag är bäst?

Totalt sex vinnare får varsin iPhone 8GB! Ni läste rätt - vi har fått teamet bakom svenska Microsoft Office 2008 dela ut sex nya iPhone 8GB. Dom första två telefonerna går till dom tävlingsbidrag som fått högst betyg av er medlemmar. Två vinnare kommer utses av Microsoft och ytterligare två vinnare kommer utses av 99mac-teamet.

Reglerna är väldigt enkla och finns på tävlingssidan. Allt som behövs är en .jpg bild i rätt storlek som måste innehålla vissa Office 2008 ikoner.

Vi har tagit fram en topplista där du hela tiden kan följa vinnarbidragen och följa positionerna under hösten. Den 15:e November är sista dagen för att lämna in tävlingsbidragen och den sista November kommer totalt sex personer få ett litet mail i sin inkorg!

Frågor? Kommentarer? Vinnarstrategi?
Låt oss använda denna tråd för diskussioner kring tävlingen tills vidare!

Ett tips: Tävlingsbidragens betyg påverkar hur ofta bidraget visas här på 99.se. Viktningen uppdateras med jämna mellanrum. Ett populärt bidrag som tidigt publiceras har stora chanser att få uppmärksamhet och röster...

Här hittar du tävlingen och alla regler!

Här hittar du topplistan just nu!

Länk till svenska Microsoft sidan för Mac

PS. Känns jättekul att få chansen att dela ut så här många och fina priser - klart största tävlingen i sajtens historia. Ser fram emot att få kora vinnarna!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-07 12:45

Otroligt roligt initiativ. Tråkigt bara att en annan är född utan vänster hjärnhalva.

fan va grymt...lätt värt ett försök

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-07 13:12

Wow, vilken rolig och spännande tävling! Kreativa tävlingar är så skoj! Detta ser jag fram emot. Både att delta och se all kreativitet. Härligt initiativ!

  • Avstängd
  • International user
  • 2007-09-07 13:36

Nu har jag laddat upp två bidrag! Kul!

Tokskoj!

Men va fan bara jpg? Jag som fick världens idé som hade krävt flash...ja ja.

Synd bara att vi inte får delta Mattias.

Ursprungligen av Marcus K:

Synd bara att vi inte får delta Mattias.

Va? Jag säger upp mig som seniormoderator!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-07 14:59

Kul att Microsoft är med och bidrar med Iphones

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-07 15:34

Kul Idé! Får se om tiden finnes för att spexa ihop nått!
En sak bara... Står inget om det i reglerna men lika bra att ta upp det!
Får man i tävligen använda Stockfootage? t.ex. en bild ifrån ett kontorslandskap (typ)

Ursprungligen av Kenneth M:

Står inget om det i reglerna men lika bra att ta upp det!
Får man i tävligen använda Stockfootage? t.ex. en bild ifrån ett kontorslandskap (typ)

Skulle jag också gärna vilja veta. Sjukt kul tävling!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 01:42
Ursprungligen av Kenneth M:

Kul Idé! Får se om tiden finnes för att spexa ihop nått!
En sak bara... Står inget om det i reglerna men lika bra att ta upp det!
Får man i tävligen använda Stockfootage? t.ex. en bild ifrån ett kontorslandskap (typ)

Jag antar att de allmänna reglerna för bilder gäller här. Typ upphovsrätten och ägarskap för bilder. Utöver det, är det fri kreativitet.

Ursprungligen av Kenneth M:

Kul Idé! Får se om tiden finnes för att spexa ihop nått!
En sak bara... Står inget om det i reglerna men lika bra att ta upp det!
Får man i tävligen använda Stockfootage? t.ex. en bild ifrån ett kontorslandskap (typ)

Det vore nog bra om det stod tydligt i tävlingreglerna att man måste ha upphovsrätt (eller i alla fall nyttjanderätt) till all grafik i bannern. Så Microsoft i sin tur har ryggen fri att använda bannern utan att någon kan komma och säga att det finns en snodd bild eller grafik i den.

Ska man använda bilder från bildbanker antar jag att man behöver ha köpt loss dom på korrekt sätt så att de får användas i annonser.

Tröstpris borde vara en Zune!

Attans att jag inte har några photoshop-skills!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-07 15:59

Såja, då har man bidragit! Ska verkligen bli spännande det här! Må bäste Reisan vinna!

  • Avstängd
  • International user
  • 2007-09-07 16:04

Dummybannern kommer att vinna!

Ursprungligen av Mattias L:

Dummybannern kommer att vinna!

Dummybanner är begraven och utom tävlan från och med nu. Må bäste kvinna eller man vinna!

/M

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-09-07 17:28

Kul tävling och kul initiativ...synd bara att jag känner ett stort urk mot nuvarande MS Office (fast jag tycker Word 5.1 var otroligt bra, men det är kanske snarare ett tecken på att jag börjar bli riktigt gammal stofil...)

För mig är det absolut största skälet till att köpa Office 2008 att det är Intel-optimerat. Synd att man inte får vara med i tävlingen själv

Lycka till allihopa - jag är jättenöjd med hur vi lyckats förhandla fram fina, åtråvärda priser till medlemmarna!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-07 19:32
Ursprungligen av Björnström:

För mig är det absolut största skälet till att köpa Office 2008 att det är Intel-optimerat. Synd att man inte får vara med i tävlingen själv

Lycka till allihopa - jag är jättenöjd med hur vi lyckats förhandla fram fina, åtråvärda priser till medlemmarna!

Hade jag inte precis köpt en imac för att ersätta mina powerpc-macar hade jag stannat på 2004. Men köra något genom rosetta gör jag inte frivilligt.
Även fast jag har blivit en stor användare utav Google Docs, gillar att slippa maila saker till mig själv osv. när man ska någonstanns utan dator.

Helt otroligt med 6 st. "förstapriser"! Det vanliga hade ju varit att ha en iPhone som förstapris och sedan mikrofiberdukar för 2:a till 6:e plats.

Med 6 stycken grymma priser i potten kan man ju inte låta bli att delta.

Nu har jag laddat upp!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-07 23:06

Tror ni jag vinner?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-07 23:37
Ursprungligen av xerent:

Tror ni jag vinner?

Chansen till det är helt hyffsad, eftersom tävlingen har ovanligt kul regler och 2 vinnare utses av oss!

Edit: Såg att bidragen ska godkännas manuellt av Microsoft, så det gäller att de har självdistans. Sen kommer väl inte mac-versionen senare än den brukar.

Jag är ganska övertygad om att det kommer dyka upp ett par otroligt bra förslag som dom flesta kommer rösta på. Vi är fortfarande tidigt ute och några hjärnor behöver tid på sig.

15:e November är ganska långt borta så det kanske lönar sig att "testa fältet". Vi får se helt enkelt!

Jag tänkte följa upp varje eller varannan vecka med senaste tävlingsbidragen och topplistan. Ska bli jättekul att få lämna över så många iPhones

Jag tror dom första annonserna har blivit godkända och syns på 99.se nu - och i topplistan. "It has begun"

Eller ska vi köra: "Gentlemen, start you Photoshop!"

Sätt igång och rösta också: http://www.annonsavdelningen.se/macoffice/rate/

  • Oregistrerad
  • 2007-09-08 04:52

"Intel Processorer"? Den särskrivningen sänker betyget...

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-09-08 16:03
Ursprungligen av Doktor G:

"Intel Processorer"? Den särskrivningen sänker betyget...

Men, rättade inte Björnström den redan i förrgår?

Sen jag ju att månader skrivs med liten begynnelsebokstav, Martin. Det gäller fortfarande.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-08 17:10

Kasta ihop en banner lite snabbt och tycke den såg helt ok ut! Men när jag skulle spara den som en jpeg upptäckte jag ganska fort att max storleken som bannern får vara (25kb) är otroligt lågt för den jag skapa. Den ser för taaaskig ut sparad i "kvalité 3" från photoshop och då hamnar den bara nån byte från smärtgränsen 25kb. Kan inget om webboptimering så "im out" hehe...

Lycka till allihoppa!

Kör du "Save for web and devices" eller vad det heter? Då blir filstorleken mindre än om du kör en vanlig "Save as...".

Bevaka tråden