• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-07 12:11

Jag sa upp mitt bredbandsabonnemang hos Bredbandsbolaget och skulle byta till Tele2. Anmälde bytet och efter ett tag så ångra jag mig. Bredbandsbolaget har tre månaders uppsägning, så uppsägningstiden var ej över än. Ringde till Bredbandsbolaget och sa att jag ångra bytet. Och att jag då ville stanna kvar. Ja, den glada operatören på BBB sa att det var trevligt att jag ville stanna kvar och att hon skulle ordna upphävningen.

För några dagar sedan får jag ett postavi och ett paket väntar på mig från Tele2. Jag misstänkte att det då var modem och grejor. Någon dag senare så får jag ett brev från Tele2 med användaruppgifter för bredbandsabonnemanget. Huh, tänkte jag...

Idag ringde jag till Tele2 och undra vad som pågick. Det visa sig att jag anmälde upphävningen på fel ställe, dvs jag skulle ha ringt till den operatör jag bytar till. Nåja, fel av mig. Jag beslutade då att genomföra byte av operatör nu när det ändå är gjort.

Men det märkliga är att Tele2:s bredbandsabonnemang blev inkopplat för 4 dagar sedan. Men jag har ännu inte bytat modem och kör fortfarande med BBB:s grejor och användaruppgifter. Och det fungerar att surfa fortfarande!

Och teknikern på Tele2 som jag prata med var lika förvånad som jag att jag fortfarande kunde surfa med BBB:s utrustning och inloggning. Jag ska hämta ut grejorna idag och byta utrustning. Bäst att även ringa BBB och kolla så att det verkligen är upphävt så jag inte får dubbla månadsavgifter.

Ville bara dela med mig av en lustig erfarenhet!