Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPod touch och hela iPod-serien uppdaterad

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ni har nog inte missat det vid det här laget: Under onsdagskvällen svenskt tid presenterade Steve Jobs uppdateringar på samtliga iPod-modeller samt släppte den helt nya iPod touch.

Ska sanningen fram så var uppdateringen av iPod shuffle inte så spännande, det var nya färger kort och gott.

iPod nano var desto mera intressant. Ryktena hade stämt fullt ut, det blev en "fet" iPod nano denna gång, med videomöjligheter, coverflow och annat smått och gott. Även det nya gränssnittet som läckt ut visade sig stämma.

Den vanliga iPoden fick äntligen ett eget namn, den heter numera iPod classic. Med nytt gränssnitt och upp till 160 GB hårddisk tar den maxgränsen för antal låter till nya nivåer.

Mest spännande av allt var ändå iPod touch. Tänk er en iPhone, ta bort telefondelen, gör den tunnare och lite mindre, ta bort kameran men behåll wifi-anslutning, Safari, YouTube och, naturligtvis, samma läckra iPod som finns i iPhone - då har ni iPod touch.

Mer läsning:
iPod shuffle: http://www.apple.com/ipodshuffle/
iPod nano: http://www.apple.com/ipodnano/
iPod classic: http://www.apple.com/ipodclassic/
iPod touch: http://www.apple.com/ipodtouch/

Senast redigerat 2007-09-05 21:46
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 21:26

jävlar vad nice. men känns lite onödiga pengar att skrota videon =(

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-05 21:39

Gud vad man vill ha en iPod touch - men vem är ansvarig för den gräsligt orange music-ikonen?

  • Oregistrerad
  • 2007-09-05 21:44

Nej

Härligt med en PDA liknande IPOD. Wireles, Safari, Music osv. Men varför har dom skippat Mail ??? Skulle älska o läsa min mail på en fin fet apple skärm med 160dpi men det verkar vara en funktion endast tillgängliga iphone.
Gissar att Touch iaf. anv. OSX så den kanske kan bli hackad också

någon mer som noterat att i apple store både svenska och amerikanska står det på nya nano att den kräver iTunes 7.4!!!

kan vi hoppas på en ny iTunes under kvällen/natten??

eller är det bara tryckfelsnisse...

Edit: ser att det är kravet på alla modellerna iTunes 7.4

Gmail bör ju funka

Ursprungligen av studiox:

Härligt med en PDA liknande IPOD. Wireles, Safari, Music osv. Men varför har dom skippat Mail ??? Skulle älska o läsa min mail på en fin fet apple skärm med 160dpi men det verkar vara en funktion endast tillgängliga iphone.
Gissar att Touch iaf. anv. OSX så den kanske kan bli hackad också

Många kör ju number gmail eller annan web mail och då funkar ju iPod touch utmärkt

Ursprungligen av Thomaz:

Gud vad man vill ha en iPod touch - men vem är ansvarig för den gräsligt orange music-ikonen?

Håller med. Vore smartare o göra något i Itunes stilen

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-05 21:48

Kommer komma ny.

jag blir helt till mig! ipod touch! wtfbbq alltså! jag har inte dessa pengar =///

just nu är önskelistan på apple prylar bra mycket längre än vad ekonomin tillåter

finns så många "vill ha prylar"

  • Medlem
  • 2007-09-05 22:33

Någon som vet när iPod Touch släpps i Sverige? Ha-begäret är ju totalt!

28 september står det på apple store så den som vill ha behöver inte vänta så himla länge

  • Medlem
  • 2007-09-05 22:37
Ursprungligen av Gusten68:

28 september står det på apple store så den som vill ha behöver inte vänta så himla länge

Tack! Blev så ivrig att jag bara kollade apple.com/se, där är ju inget på förstasidan.

Egentligen borde man väl vänta på iPhone, men eftersom jag har känslan av att den lär dröja till K2 2008, så lär det ju bli en Touch tills dess:)

ja pulsen stiger en aning en sån här kväll...
själv blev jag väldigt sugen på nya nanon, eller varför inte en shuffle i en fräck färg (gillade den blå)

En touch skulle sitta fint. Den ända som egentligen lockar. Min G4 börjar bli lite dålig så nu passar det bra med en ny.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-05 22:47

"Beräknad leverans: 02 Oct, 2007 - 03 Oct, 2007"

iPod Touch på väg!

Med tanke på att det är begränsat utrymme i iPod Touch, tror ni att det fungerar att strömma musik och video från sitt iTunes-bibliotek till iPod Touch via wifi? Det vore coolt iaf.

iPod touch verkar ju jättehäftig! Men känns det värt att köpa den tycker ni? Eller ska man vänta på iPhone? dom ligger ju på ungefär samma pris nu. Det dumma är ju att det kommer förmodligen ta ett bra tag innan iPhone kommer till Sverige

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-05 23:07

Det är synd att man tvingas välja mellan fräck funktionalitet eller utrymme... står själv i stånd att byta upp mig då min 30gb nästan är full.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-09-05 23:23

Ja, herregud vad de hittar på. Vill-ha-begäret är verkligen totalt och ekonomin i botten:'(
Det suger!

Jag har en fundering. Borde det inte gå att strömma musik FRÅN iPod Touch till sin Airport Express? Jag hittar INGET om det, men det vore ju konstigt om det inte gick...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-06 10:56
Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Jag har en fundering. Borde det inte gå att strömma musik FRÅN iPod Touch till sin Airport Express? Jag hittar INGET om det, men det vore ju konstigt om det inte gick...?

Kan man strömma till sin Airport Express så köper jag direkt! Fatta vad gött att sitta i soffan med sin touch och välja låtar!! Nån som har info om det?

/jns

Ursprungligen av jensa:

Kan man strömma till sin Airport Express så köper jag direkt! Fatta vad gött att sitta i soffan med sin touch och välja låtar!! Nån som har info om det?

/jns

Ringde AppleStore precis och de bekräftade att det INTE går att strömma till en Airport Express från en iPod Touch. Vilken miss!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-09-05 23:24

Har IPod touch mail klienten ? Hittar den inte, utan mail dör ju ha-begäret lite

//Daniel

danielj: Nej vad jag har förstått så är det ingen mailklient i touchen :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-06 00:36

danielj: Webmail, exempelvis gmail, funkar ju ändå. Dock håller jag med dig om att det saknas en 'native' mailklient! Fattar inte varför inte det är med...

Om nån undrar så har iPod touch svenskt tangentbord, men inte svenskt lexikon, vilket ju är lite synd, det betyder ju att hela iden med att föreslå ord faller (tills man lärt den alla svenska ord man använder):

  • International keyboard support for English, UK English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Danish, Finnish, Norwegian, Swedish, Polish, and Portuguese

  • Dictionary support for English, UK English, French, and German

Från: iPod touch - Technical Specifications

Ursprungligen av Adrian B:

Om nån undrar så har iPod touch svenskt tangentbord, men inte svenskt lexikon, vilket ju är lite synd, det betyder ju att hela iden med att föreslå ord faller (tills man lärt den alla svenska ord man använder):

  • International keyboard support for English, UK English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Danish, Finnish, Norwegian, Swedish, Polish, and Portuguese

  • Dictionary support for English, UK English, French, and German

Från: iPod touch - Technical Specifications

Jaha och?, du kan ändå inte skriva sms/mail/notes på touchen, visserligen vid skrift i safari men ett sådant stort "-" är det verkligen inte !

Ursprungligen av Patrikb:

Jaha och?, du kan ändå inte skriva sms/mail/notes på touchen, visserligen vid skrift i safari men ett sådant stort "-" är det verkligen inte !

Så att skriva på forum på nätet, uppdatera sin blogg, chatta med vänner på Facebook, använda Gmail osv osv är inte av betydelse?

Ursprungligen av Adrian B:

Om nån undrar så har iPod touch svenskt tangentbord, men inte svenskt lexikon, vilket ju är lite synd, det betyder ju att hela iden med att föreslå ord faller (tills man lärt den alla svenska ord man använder):

  • International keyboard support for English, UK English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Danish, Finnish, Norwegian, Swedish, Polish, and Portuguese

  • Dictionary support for English, UK English, French, and German

Från: iPod touch - Technical Specifications

Hm, hittar inte det där alls på apple.com/se/ipodtouch/specs.html . Har de ändrat?

Bevaka tråden