Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kernel panic och ingen ström till tangentbordet?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min imac G5 fick precis en kernel panic, medelandet kom upp och fläktarna gick på max. Jag startar om som den säger till mig. Den är oerhört seg i uppstart och den kommer till äpplet med den gråa bakgrunden och det snurrar under som det skall göra, sedan kommer kernel panic medelandet igen. Detta händer gång på gång när jag försöker starta om. Enda gången jag kom längre då startade OS X upp och jag kom till "välja användare rutan", jag blev jätteglad och trodde allt var ur världen tills jag märkte att varken trangentbordet eller musen får någon ström. Jag funderar på om det kan ha varit moderkortet som rykt då jag vet att usb-strömmen ut går via det, eller?
Jag vore ytterst tacksam om någon kunde hjälpa mig, om ni har råkat ut för samma sak, vet vad jag skall göra, vet vad som har hänt eller har tips på hur jag skall få igång mig älskade mac igen.

Går ej att starta från skiva, kan bero på att tangentbordet inte får någon ström alls så den reagerar inte på varken c eller alt tangenten. musen får dock ström om jag kopplar den direkt till usbporten på datorn.

det är en sista (tredje) generations iMac G5 20" 2,1 Ghz 512 mb minne

Har detta löst sig?

nej det har det inte gjort än

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2007-09-06 01:38

du kan prova:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301733

Menar du att musen får ström men inte tangentbordet?! Kan du prova tangentbordet på en annan dator för att se så att det inte rykt?

1
Bevaka tråden