Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Preview och spotlight fungerar ej, trots ominstallation

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med min burk, när jag klickar på ett dokument i previewläge så låser sig finder i 2-3minuter innan någon information kommer upp. spotlight fungerar inte alls. Har installerat om (med formatera-valet) flera gånger och jag trodde ett tag att 10.4.10 var boven för problemet uppstod ungefär när jag uppdaterade till det men nu kör jag 10.4.9 med samma problem. Jag har provat att slänga preview och finder inställningarna och sen tvångsavslutat datorn men utan resultat. Det går inta att lägga till några mappar eller diskar i spotlights integritets-fält för att sedan ta bort dem (det ska ju göra att den indexerar om), jag har provat att indexera om spotlight med mainmenu (http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25902) men det fungerar inte heller, den säger att den indexerar om och sedan efter ca 20 sekunder säger den att den är klar...

nån som vet vad som orsakar problemet och hur jag fixar det? Har bara kört program jag vet fungerar bra efter ominstallation, inga konstiga cracks eller något sådant...

Det är en Imac 2Ghz G5a med 1,5GB ram ska sägas.

tack för hjälpen, fick igång det, det var hårddisken som strulade

fan vad bra osx är när det fungerar!

Ja, visst är det bra när man kan hjälpa sig själv?!

japp!

1
Bevaka tråden