Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ersätta superdrive i G5

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Superdriven i min G5 (första generationen) verkar kass. Bränningarna misslyckas jämnt och den är kinkig med skivorna man stoppar i den. Går det att rengöra på nåt sätt? Men det enklaste är väl att bara byta den? Men till vad? En intern ATA-brännare vilken som helst? För det verkar inte vara SATA i alla fall.

Jepp, en intern ATA, tex en sån här: http://www.pioneer.se/se/products/45/104/442/DVR-112/index.html

Evntuellt behöver du det lilla programmet Patch Burn för att det ska gå att bränna från iTunes och iDVD. Finns här: http://www.patchburn.de/

Hmm om jag inte minns fel så ska de flesta brännare fungera rakt av. Jag rekommenderar NEC brännare, hade 2 st såna i Min Mac Pro. Fungerade klockrent....

Jo, det brukar funka rakt av, utan att använda Patch Burn. Men uti fall att.......

  • Medlem
  • 2007-09-05 18:20

Har inte iMacG5 en slot-in DVD? Då kan väl inte driven som det länkades till fungera?

  • Medlem
  • 2007-09-05 18:24
Ursprungligen av Korsriddaren:

Har inte iMacG5 en slot-in DVD? Då kan väl inte driven som det länkades till fungera?

Det står i min G5, inte imac G5.

  • Medlem
  • 2007-09-05 18:51

Oh, sorry, läste nog inte så noga där

Ursprungligen av stfm:

Det står i min G5, inte imac G5.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-05 18:28

99% av alla drivar idag har stöd i Tiger o Leopard.

Själv använder jag Lite-On funkar perfekt.

B.D

  • Medlem
  • 2007-09-05 20:15
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Superdriven i min G5 (första generationen) verkar kass. Bränningarna misslyckas jämnt och den är kinkig med skivorna man stoppar i den. Går det att rengöra på nåt sätt? Men det enklaste är väl att bara byta den? Men till vad? En intern ATA-brännare vilken som helst? För det verkar inte vara SATA i alla fall.

Köpte en Pioneer av den billigaste handlaren på nätet och bytte i min G5 av första generationen. Den fungerade omedelbart lika bra som den gamla när den var fräsch. Inget behov av PatchBurn.

bosse

Låter perfekt. Jag är hjärtligt less på missade bränningar på bra skivor bara för att brännaren är dålig. Samtidigt är det lite suspekt att två brännare lagt av mer eller mindre samtidigt (G5'ans och Pismons), men det kanske har att göra med att man har barn?

1
Bevaka tråden