Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mail i statusfältet?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Kan man få mail-iconen att inte synas i dockan och istället ha den uppe där wlan-statusen syns?

mvh
hammer

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-05 15:21

Ja, sök efter det på MacUpdate/VersionTracker. Det finns ju ett antal plugins för notifiering.

ok, nått tips på vad jag ska söka på?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-05 15:26

Läs uppdateringen...

hittar program för att få upp mailen i statusbaren men jag hittar iinget för att gömma det från dockan, några tips?

HUgg tag i mailikonen och dra ut den från dockan ...

jo men alltså jag vill att den ska va borta när programet är öppet

Ursprungligen av hammer:

jo men alltså jag vill att den ska va borta när programet är öppet

Direkt från Google:

DockDodger:

Sometimes, you find an application that you really, really like, but when you run it, the icon takes up valuable space in your Dock. With Dock Dodger, you can rid almost any application of its Dock icon, giving you your Dock back.

Det går också att göra genom att ändra i rätt plist-fil för programmet (det är i princip vad DockDodger gör) enligt detta tips från Mac OS X Hints, scrolla ner till detta inlägg för senaste uppdatering:

In 10.4.10, one adds the following instead to the plist (after <dict>):

<key>LSUIElement</key>
<string>1</string>

Remember to move the program temporarilty to another location and open it, in order to de-cache the plist.

Jag har inte testat något av ovanstående själv, så gör det på egen risk och hacka bara kopior av program, naturligtvis.

1
Bevaka tråden