Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Clean Lyrics" i iTunes Music Store

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad menas med att ett album/låten är "Clean" i iTM?
Är låten censurerad av sura tanter på Apple, eller vad är det frågan om?

Inte av sura tanter på apple, utan sura tanter på skivbolagen som gör det efter att sura tanter i någon moralorganisation i USA tvingar dem att göra det för att skydda sura barn från okvädesord.

Jag tror att det är låtar som finns i två versioner - en med "Explicit lyrics", och en med "Clean lyrics". Och den här markeringen används för att visa att detta är den "snälla" versionen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag tror att det är låtar som finns i två versioner - en med "Explicit lyrics", och en med "Clean lyrics". Och den här markeringen används för att visa att detta är den "snälla" versionen.

Lalehs senaste är markerad som "Clean" och mig veterligen finns det ingen med "Explicit" (fast jag hoppas jag har fel, det vore kul att höra vad hon kan sjunga som får moraltanter- och farbröder att gå i spinn ).

OK, det var bara en teori...

Men om den teorin nu inte höll... Varför är inte alla låtar märkta, med antingen "Explicit" eller "Clean"? Nu finns det ju en tredje grupp, "ingen markering"... Undrar vad det är för skillnad på "Clean" och "ingen markering"...

Clean innehåller väl verifierat snälla texter medan "ingen markering" köper du på egen risk. Den kan mycket väl vara fullständigt oprovocerande, men lika gärna kan du sätta kaffet i vrångstrupen när du lyssnar.

Lyssnar du på en låt med "Explicit" så är du självklart garanterad att sätta kaffet i vrångstrupen.

Makalöst är det i alla fall.
Kollade på Popsicles samlingsplatta, den var "claen". Och jag kund einte heller hitta nån som var Explicit eller inte hade nån markering.
Skönt då att jag förhandsbeställt Knye West nya, MED "explicit-markeringen".
Då får jag med lite köna f**k, s**t & b***h. Men va fan nu då? Censurerar 99 när jag skriver f**k?

1
Bevaka tråden