Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word-dokumenten blir bara konstiga tecken!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag öppnar worddokument (.doc) som är sparade från min gamla dator så blir det bara rapparkalja i word för mac. Den säger "Convert File" och har ett antal alternativ men oavsätt vilket jag väljer ser dokumentet ut såhär: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^...

Någon som vet hur man löser det här problemet?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2007-09-04 05:21

Det som skulle kunna underlätta i den här diskussionen är vad är din gamla dator för någonting? Mac eller PC? Vilken Word-version har/hade den.... vilken version av Word har du i din nya Mac?

Min gamla dator var en Thinkpad med Windows XP och word som hörde till det (vet inte vilken årgång). En del av de dokument som är sparade fungerar jättebra att öppna men en del fungerar inte alls! Nu har jag Office 04 för mac...

Ursprungligen av annast:

Min gamla dator var en Thinkpad med Windows XP och word som hörde till det (vet inte vilken årgång). En del av de dokument som är sparade fungerar jättebra att öppna men en del fungerar inte alls! Nu har jag Office 04 för mac...

Okej, men är det verkligen Word som öppnar filerna på din Mac? Pröva att först starta Word och öppna filerna därifrån i stället för att dubbelklicka direkt på filerna.

1
Bevaka tråden