Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard i oktober och Apples HYSCH HYSCH...

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag vill beställa en ny iMac och ge min "gamla" 2.16GHZ till föräldrarna, ringde jag idag till Apple Försäljning och frågade om de vet om Leopard kommer att komma förinstallerat på de nya iMac:arna i oktober.

Fråga: Hej! Jag ringer ang. de nya iMac:arna, jag vet att ni har en policy om datumsläpp, men kan du dela med dig av info om de nya mac:arna direkt kommer att levereras med Leopard.

Som svar?

"Jag har ingen information på det!" (kort och bestämt)

Jag: Ok. Då får jag återkomma.

-------------------------------------------

Har Esteban Trabajo ngt Echelonsystem som snappar upp ord från nervösa Apple-anställda, eller vad?

Visst. Jag gillar Apple och dess produkter och det företaget vill jag gynna. Men företagskulturen är lite väl strikt på det stället ibland, verkar det som, när t.o.m svenska säljare börjar darra på rösten när man når "obekväma" frågor...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-04 11:03

Japp! Det har nog sina skäl. Folk är duktiga på att göra en höna av en fjäder. Det kan ha varit en nyanställd du hade kontakt med. Jag skulle vilja säga att under senare halvan av oktober så är Leopard förinstallerat? Jag väntar till MacExpo, eller vad det nu kommer att kallas, i London i november.

Ursprungligen av bossep:

Japp! Det har nog sina skäl. Folk är duktiga på att göra en höna av en fjäder. Det kan ha varit en nyanställd du hade kontakt med. Jag skulle vilja säga att under senare halvan av oktober så är Leopard förinstallerat? Jag väntar till MacExpo, eller vad det nu kommer att kallas, i London i november.

Gör den nyanställde det, eller vi macanvändare som ringer in och frågar?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-04 13:28
Ursprungligen av CapsLock286:

Gör den nyanställde det, eller vi macanvändare som ringer in och frågar?

Den nyanställde, som förmodligen fått direktiv. De som är mer rutinerade är också mer flexibla och vågar mer.

Skall också beställa en iMac 20". Men jag avvaktar tills det är officiellt.

Har någon fått något svar från Apple om kommande lanseringar. Det som finns är väl vad Jobs själv säger.

Fast hade jag varit chef där, hade ingen anställd fått säga någonting innan releasedatum.

Min 5 år gamla iMac 17" får vara reservdator tills vidare.

Glöm inte att de svenska respresentanter du pratar med jobbar på irland under amerikanska arbetsmarknadsregler.
Säg en sak fel och du får gå på stunden.

"Fast hade jag varit chef där, hade ingen anställd fått säga någonting innan releasedatum."

Personligen tycker jag att det säger sig själv att Leopard kommer att komma förinstallerat. Att de inte får säga en sådan sak tyder bara på extremt strikt företagsklimat.

Irland ja... Jag är otroligt glad över att jag inte jobbar på något företag där.

Personen du pratade med talade med största sannolikhet sanning. De vet lika lite som vi helt enkelt.

Ursprungligen av capojava:

Personen du pratade med talade med största sannolikhet sanning. De vet lika lite som vi helt enkelt.

Det tror jag också... Men jag jobbar själv med kundservice/sälj/lojalitet. Den killen var inte speciellt service-minded i övrigt. Han borde förvaltat säljtillfället lite mer

Inte för att det är ett skäl att vara kort i tonen, men jag tror nog att de som jobbar på Apple Stores telefonmottagning är duktigt trötta på frågor om Leopard just nu.

Ursprungligen av ohennig:

Inte för att det är ett skäl att vara kort i tonen, men jag tror nog att de som jobbar på Apple Stores telefonmottagning är duktigt trötta på frågor om Leopard just nu.

Det kan vara en förklaring

Som tur är har Apple dock inte hysch-hyschat med Leopard. Det gör att man kan planera sitt datorköp och tajma in det. De som har köpt nya iMacen med Tiger och sedan klagar på att Leopard kom 1,5 månader efter, har haft möjlighet att tänka till innan

Ursprungligen av CapsLock286:

Jag gillar Apple och dess produkter och det företaget vill jag gynna. Men företagskulturen är lite väl strikt på det stället ibland, verkar det som, när t.o.m svenska säljare börjar darra på rösten när man når "obekväma" frågor...

Kanske för att deras kunder skriver ner samtalet och postar dom på forum?

Ursprungligen av capojava:

Personen du pratade med talade med största sannolikhet sanning. De vet lika lite som vi helt enkelt.

Jag tror det är sanningen närmast. Ett led i Apples maniska hemlighetsmakeri är att så få som möjligt ska ha tillgång till informationen så sent som möjligt. Det blir ju enklare så för dom anställda också, eftersom dom inte ens kan riskera att läcka av misstag.

Ursprungligen av Adrian B:

Kanske för att deras kunder skriver ner samtalet och postar dom på forum?

Jag tror det är sanningen närmast. Ett led i Apples maniska hemlighetsmakeri är att så få som möjligt ska ha tillgång till informationen så sent som möjligt. Det blir ju enklare så för dom anställda också, eftersom dom inte ens kan riskera att läcka av misstag.

-------------
Hursomhelst... Det är maniskt.

Man får ju ge dom att överraskningseffekten blir bättre på det sättet. Folk kommer ju att hänga som tokiga på ladda om-knappen imorgon när Apple Store går ner och Jobs presenterar nya iPod-modeller. Skulle knappast vara samma sak om allting redan var känt.

Ursprungligen av Adrian B:

Man får ju ge dom att överraskningseffekten blir bättre på det sättet. Folk kommer ju att hänga som tokiga på ladda om-knappen imorgon när Apple Store går ner och Jobs presenterar nya iPod-modeller. Skulle knappast vara samma sak om allting redan var känt.

flås flås flås!
Fan! Det är redan IMORGON! WOOOW!

Någon i Oslo som vill käka popcorn och dricka en öl eller två?!
kom igen, det borde finnas NÅGON oslo-bo här?

Fan vad roligt! Jag vill nu!
Alla mina vänner tittar konstigt på mig när jag säger att jag är tekniknörd och gillar kolla på sådant, de kollar två minuter, sen skakar de på huvudet och går och jag känner mig lite extra nördig, sen tittar jag stolt vidare. Haha...

Hemlighetsmakeriet är ju halva apples nisch tycker jag. Jag tycker det är KUL att de gör som de gör. Sluta inte!

Det märks verkligen att det är fler med aspergerdrag än jag, här inne..... hehehehehe

Maniskt specialintresse eller hjärntvätt? var går gränsen....?

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-09-08 18:36
Ursprungligen av CapsLock286:

Det märks verkligen att det är fler med aspergerdrag än jag, här inne..... hehehehehe

Maniskt specialintresse eller hjärntvätt? var går gränsen....?

Ingen aning
Jag är grymt otålmodig när det gäller leverans av datordelar också
Kunde utan problem vänta på en soffa i 6 veckor, när jag köpte ny
men en dator önskar jag befann sig på plats strax innan jag beställer

"Kanske för att deras kunder skriver ner samtalet och postar dom på forum?"

Nämnas skall att jag också arbetar på kundservice. Dock inte för Apple i Irland. Hua!

Ps. ...och inte för Apple heller. ds.

Om jag vore Steve skulle jag givetvis låta folk nerigenom få den information de behöver för att göra sitt jobb. Om detta kommer i konflikt med strategiska beslut inom företaget får de inget veta.

Jag jobbar på Volvo Lastvagnar, ändå kan jag inte säga när nästa modell kommer eller hur den ser ut...vet jag ngt så vet jag det en mycket kort period innan lansering, när det hela börjar påverka mitt jobb.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-08 21:40

Capslock86: Kul att du nämner diagnosen Asperger, den fick jag när jag gick i åttan

Ursprungligen av dayweed:

Capslock86: Kul att du nämner diagnosen Asperger, den fick jag när jag gick i åttan

"Think Different"-kampanjen är som gjutet för personer med diagnosen.... Jag tror det säger allt!?

1
Bevaka tråden