Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

drag o släpp mp3 encode?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-22 22:19

har sökt å sökt. hittar verkligen inget supersimpelt dra&släpp program för att encoda en aif, wav, till mp3.

lamebrain e på tog för knöligt o avancerat, iTunes går ju fetbort då man får massa junk i libraryt + att man knappt hittar vilken som e vilken av originalet eller den just encodade...

tips!?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-22 22:22

Razorlame kör jag med (grafiskt gränssnitt till lame). Finns ju lamedrop också, som funkar som oggdrop. Båda är till Windows (du specificerar inte vilket os du kör dock).

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-08-30 17:06

Winamp har en drag och släpp encoder men vet inte om den kan aif format men du kan ju testa

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-30 17:25

Kör med lamedrop, funkar finfint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-03 15:59

på mac då?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-03 16:01

Vilka program gör de bästa mp3filerna, period?

hade ett program till min pc där man bara behövde högerklicka så kom det upp alternativ i stil mer winrar's "packa upp till"
riktigt smidigt, kommer tyvärr inte ihåg va det hette men om nån gör det skulle jag bli glad

PF: LAME brukar nämnas som det som gör bäst mp3. Drag och släpp vet jag inte, brukar använda iTunes för min mp3-kodning.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-04 14:18

Testade Lamedrop på I Hear Voices och det funkade ju prima! Kör vidare på det tror jag. Lustigt var att jag satte frekvensen till 224 kbps och då visas tiden fel på Trig (.com) - står att låten är 3.44 där, det är fel - den är snarare 5.30ish.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2007-09-04 15:56

skulle rekommendera soundconverter

http://www.macupdate.com/info.php/id/10765

dock shareware

Bästa LAME motorn, PF, är v3.97. Håll dig uppdaterad på hydrogenaudio forumet

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-04 18:46

Jodå, jag tog den senaste, men det är Trig som har lite mismatch på hur sajten tolkar en mp3:a bara. Den spelas upp korrekt iaf

1
Bevaka tråden