Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den publika profilen / Profilbild

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså...
Är den inte jävligt stel?
Vore det inte käckt om man på något sätt kunde göra om den så att alla de essentiella frågorna som nu visas på den sidan buntades, och så kunde man få ha någon egen text...
Det skulle nog göra att man kollade mer på de sidorna och de kunde vara mer intressant i allmänhet.

Det var nummer 1.

2)
Skulle man inte kunna göra någon funktion där man förminskar bilderna man lägger upp som profilbild... Det är väldigt sällan man har en bra bild på sig själv som är måtten skitliten*ännu mindre... Så om man hade någon funktion som förminskade bilderna automatiskt så vore det ju hej dundrans bra.
Fast det kanske redan finns för de som är supporters?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-04 15:07

Profilsidan kommer ha stor förändring som jag kan förstå i nästa uppdatering utav forumet som kommer i höst. Men en hel del nya funktioner och ny design.

Wooooho! fest!

  • Medlem
  • 2007-09-04 16:21

På fråga två så undrar jag om du inte har ett enda program installerat som kan ändra storlek på bilder? Finns väl inbyggt i alla OS?

Jo, men så vadå?
Det finns ju lösningar på det som är smidigare för alla once it's done.
Jag kan t om rota fram koden om det skulle vara så...
Det är väl knappast något märkvärdigt, och inte tungt för sidan heller, och som sagt, smidigare för alla som laddar upp sitt foto.

Frågan är inte huruvida folk har det installerat på sina datorer eller något åt det hållet.
Frågan är smidigheten hos användarna.

Och tänk sedan att du är medlem på 10 communities (inte omöjligt faktiskt) och alla har olika mått, vilket är smidigast då? Att det finns en service i communityn som fixar det på två röda eller att man ska sitta och ändra storlek på samma/olika bild/er till 10 olika ställen?

Feedback is feedback, det är en smart grej tycker jag.

  • Medlem
  • 2007-09-04 16:49

Visst vore det praktiskt, det håller jag med om. Jag ser bara inte det stora behovet av den funktionen.

Det är min privata åsikt, och den håller jag fast vid.

Jäjä, det är din personliga åsikt...
Min åsikt är att allt som underlättar för användare är bra och går det ordnas utan större besvär så är det bara att köra hårt...

1
Bevaka tråden