• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-04 10:56

Hej,

Vet inte om jag är rätt på det nu (brukar inte skriva inlägg här :">) men jag har problem med min Safari webbläsare.

Problemen uppstod efter det att jag bytat dator från en PB 1,67 till en Mac Book Pro 2,16, för att slippa onödigt installationsproblem körde jag en spegling (heter det så på Mac?), håll ner T eller var det C, burken blir oavsett då en H-disk och all info flyttas över via Firewire.

När nu detta äntligen är gjort och jag efter en hel del möda tycks ha fått alla program att fungera så återstår ett problem, en nöt som ingen där jag köpt datorn än så länge lyckats knäcka.

Safari funkar inte när jag exempelvis vill se Aftonbladets Web Tv, då hackar det löjligt mycket och är i det närmaste osebart.

Jag vill undvika att installera om datorn, jag har redan gjort en "mjuk" ominstallation och det tycktes reda upp det flesta problem, men detta består, är det någon där ute som har något förslag på vad att göra?

Jag har hittils gjort följande:

Ominstallerat Flip4Mac (rensat allt jag hittat innan installation)
Systeminställningar aktiverat Flash samt ändrat till maximal buffring.
Kör på förvalda MIME inställningar.
Återställt Safari.
Tömt cache.

Det skall tilläggas att jag även kör Firefox på burken men där fungerar samma klipp från Aftonbladet felfritt.

Vad är problemet? Jag har trott att det kan har varit min uppkoppling som strular men eftersom Firefox funkar bör det inte var det, men bara för att vara säker så har kört via TP med 17Mbit/s utan någon förändring.

Kan någon lösa detta, jag e ju rätt less på det nu.

Jeb