Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Jönköping?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om det finns något intresse att samlas över en öl eller ett par och diskutera Mac i Jönköping bland boendes här omkring?

Självklart!
Det vore ruskigt kul.
Jag lovar att ha med en Segway för provkörning. Den är rätt macig.

Det verkar ju aningen segt med folk i Jönköping som gillar Mac och träffas över en öl eller så å snacka skit.. Måste ju finnas mer än mig och Paverling..

Jag pendlar mellan Borås och Jönköping ganska ofta så jag hänger gärna på nån gång framöver.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-03 21:44

Det vore kul att träffas. Jag bor i Jönköping men känner inte till så många spm använder mac.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-04 07:29

För min del skulle det helt bero på datum, jag kan eventuellt vara intresserad, men kan nog aldrig ge besked för mer än någon dag i förväg.

Min iPhone är på väg tillbaka från USA nu. Tänkte skicka ner den till Christian Åhs som kan ta med den till pubkvällen. 99mac kan även stå för "snacks" osv till träffen.

Jag är på!

Såklart vi ska ha lite MacPub. Mitt-i-veckan-pub eller ska vi köra en fredagspub? I'm all ears.

/c

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-04 18:52

För mig är det större sannolikhet att jagkan delta om det är en fredag

Nu får vi bestämma något. Det kommer iPhones till Jönköping i morgon, så det bara att vi bestämmer och datum, träffas och klämmer lite på skönheten?

Själv är jag upptagen på fredag och nästa helg tyvärr.

/c

Ursprungligen av Christian Å:

Nu får vi bestämma något. Det kommer iPhones till Jönköping i morgon, så det bara att vi bestämmer och datum, träffas och klämmer lite på skönheten?

Själv är jag upptagen på fredag och nästa helg tyvärr.

/c

Det vore roligt.. Vilket datum, tid, pub?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2007-09-27 04:59

Jag är värnamobo men är rätt ofta i jönköping ;).
Så jagb är med, ska se om Andersson hänger på oxå.

  • Medlem
  • Aneby
  • 2007-09-30 19:36

Skit roligt! Jag kommer också. Onsdagar mellan 17:30 och 19:00 är jag upptagen annars kommer jag oavsett tiden (jobbar förmiddagar). Hoppas verkligen att det blir av.

Hm.. Vad ska vi ta för pub då tycker ni? Personligen tycker jag att The Bishops Arms är en trevlig pub med god öl å bra miljö..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-01 20:59

Bishop är helt ok, då kan man få belgiskt öl. Det finns vad jag vet ingen möjlighet till en avskärmad plats men man kan ju ta en vardag när det är lite lugnare.

Ursprungligen av cast:

Bishop är helt ok, då kan man få belgiskt öl. Det finns vad jag vet ingen möjlighet till en avskärmad plats men man kan ju ta en vardag när det är lite lugnare.

Ja det e nog ingen höjdare att ta det på en fre-lördag.. men en vardag borde helt klart fungera

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2007-10-03 21:13
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Hm.. Vad ska vi ta för pub då tycker ni? Personligen tycker jag att The Bishops Arms är en trevlig pub med god öl å bra miljö..

Helt ok ställe. gillar att de har tjekiskt öl samt en del single malt att välja av

  • Medlem
  • Aneby
  • 2007-10-09 17:59

OK. Vad händer nu? Är det inte bäst att bara bestämma en tid och se vilka som kan komma?
Som sagt, det skulle vara roligt att träffas och prata Mac. Här i lilla Aneby är det inte så många Mac användare :):'(

Ursprungligen av Amel:

OK. Vad händer nu? Är det inte bäst att bara bestämma en tid och se vilka som kan komma?
Som sagt, det skulle vara roligt att träffas och prata Mac. Här i lilla Aneby är det inte så många Mac användare :):'(

Javisst.. Det är bara bestämma tid.. Vi har ju en sak att diskutera nu.. Den nya katten, hade annars varit fräckt å haft det samma kväll men jag antar att puben skulle varit överfull och alla skulle längta efter att åka hem när det var..

Plats: The Bishops Arms - Jönköping
Tid: En vardag.. Kanske runt 19? (Man kan ju ringa och förvarna att vi dyker upp)
Datum: När är lägligt tycker ni?

Lyfter denna tråd lite!
Vad säger ni Jönköpings bor! Är det inte dags att vi tar i tråden snart och anordnar en mac pub?

Hur många är på?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-07 16:01

OK för min del.

1
Bevaka tråden